Mercedes
A dízelmotorokat régóta bíráló Német Környezetvédők (Deutsche Umwelthilfe, DUH) nevű szervezet csütörtökön közölte: részletes információi vannak arról, hogy szinte minden német autógyártó, azaz nemcsak a Volkswagen, hanem a Daimler, a BMW és az Opel is meghamisította dízelmotoros autók károsanyag-kibocsátási értékeit.
– A leghatározottabban visszautasítjuk azt a vádat, hogy manipuláltuk járműveink károsanyag-kibocsátási tesztjeit – szögezte le a Mercedes-Benz és a Smart típusú autók gyártója pénteken kiadott közleményében, hozzátéve, hogy soha nem alkalmaztak csalást lehetővé tévő szoftvert sem dízel, sem benzin üzemmódú autóik esetében sem.
– Motorjaink megfelelnek minden törvénynek és minden előírt követelménynek – hangoztatta a Daimler, amely "nem tud olyan mérésről, amely azt igazolná, hogy nem tartotta be a szabályokat".
A BMW már csütörtökön határozottan tagadta a csalás vádját, miután az Auto Bild című német szakfolyóirat azt írta, hogy az ICCT (Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsa) vizsgálata kimutatta: a BMW X3 xDrive nitrogén-oxid kibocsátása a közúti közlekedésben 11,88-szorosan haladta meg a kilométerenként 0,08 grammos európai Euro-6 normát. Ez valamivel még rosszabb, mint az amerikai környezetvédelmi hatóság által pellengérre állított VW Passat 2,0 TDI által produkált 11,35-szörös érték.
Péntek délután három óra körül vegyes képet mutattak a német autógyártók Frankfurtban jegyzett részvényei. A Volkswagen 2,99 százalékos mínuszban, 108,80 eurón, míg a Daimler 2,88 százalékos pluszban, 65,31 eurón, a BMW pedig 3,66 százalékos pluszban, 78,45 eurón forgott.