PHEV

Csúcstechnológia kényelembe és luxusba öltöztetve - Mercedes-Benz GLC Coupé teszt

2024.01.20.

A konnektoros hibridek gyengesége a kellemetlenül rövid elektromos hatótáv és a nagy tömeg, amely büntet, ha csak benzinnel használjuk. A Mercedes-Benz a két problémából legalább az egyiket megoldotta, igaz, a másik kárára. A GLC 400e Coupé marha nehéz, viszont annyit megy el árammal, mint egy első generációs Leaf vagy iOn.

Hogy néz ki?

A Mercedes-Benz GLC-nél 4 centivel hosszabb a kupé, 4,764 méterre nőtt, míg szélessége maradt 1,89 méter, magassága 1,605 méterre csökkent, a tengelyek közötti távolsága nem változott, 2,888 méter.

glc_2

Elegáns autó ebben a szép kék színben a szabadidő-kupé, a 20 hüvelykes felnik jól mutatnak (a gumik hátul az elsőnél szélesebbek) és nem rázzák le a vesénket. A kacsafarok nem túl vonzó, de a 0,27-es alaktényező miatt elnézzük. Nincs hátsó ablaktörlőnk, hátrányát nem éreztem, pedig zuhé volt rendesen a teszt időszaka alatt, a Skodám be is ázott rendesen. Ja, miért nem vettem Mercedest?

A fényszóró ebben az autóban tényleg csodalámpa, amellett, hogy képes szöveget és piktogramokat (például akár egy kotrógépet - jelezve az útfelújítás veszélyét) az útra kivetíteni 1,3 millió mikrotükrével. Durva, milyen erővel világít és milyen jól kitakarja a forgalom többi résztvevőjét. Ködben és a motorosokat megkímélendő egy kicsit még lehetne rajta csiszolni, de a táblákat már nem világítja telibe és nem zavar a tükröződéssel.

glc_1

A tágra nyíló ajtókon beszállva egyenesen a mennyország VIP-fertályán érezzük magunkat, a nagystílű utastér prémium jellegét a minőségi anyagok, a finom bőrök és a képernyő hegyek hangsúlyozzák. Az extrák azonban nagyon drágák, a csillagokat is le kell hozni az égből, ha olyan kocsit szeretnénk, mint amilyen a tesztautó. De egy Mercedes-Benznek ilyennek kell lennie. Fizessenek a gazdagok!

Az ülések kényelmesek, hátul sem lehet panasz, a komfort tökéletes. Beleértve a zajkomfortot is: semmit, de tényleg semmit nem hallunk a külvilág zajából, ha villannyal megyünk. Az MBUX 2.0 névre keresztelt fedélzeti szórakoztató- és információs rendszer a C-osztályból átvett 12,3 hüvelykes vezető előtti kijelzővel és 11,9 hüvelykes központi kijelzővel működik együtt. Kezelése hektikus, van, amit könnyen megtalálunk benne, van, amit nagyon nehezen.

glc_hangulat

Csomagtartója a nagy akkumulátor miatt nem túl bő, de a 390 (kibővítve 1335 liter) literes puttony elég egy átlagos család átlagos szállítási feladataihoz, a hokis táskám könnyedén befért széltében is.

fogyasztas_vege

Hogy megy?

Az alapáron összkerékhajtású, Brémában összeszerelt Mercedes-Benz GLC 400e Coupé benzinmotorja kétliteres, kettős megfúvású turbófeltöltővel izmosított 252 lóerős egység, amelyhez 100 kilowattos (136 lóerős, ennél is fontosabb, hogy 440 Nm a nyomatéka), állandó mágneses szinkron villanymotort társítottak (ez az erő persze nem állandó, a 30 percen át konstans módon leadott teljesítmény 60 kilowatt, azaz 82 lóerő - de még ez is elég a helyváltoztatáshoz). Az automatikus váltó kilencfokozatú, ebbe építették be a villamos gépet. Az összteljesítmény 381 lóerős, a rendelkezésre álló összesített forgatónyomaték 650 newtonméter. Az üresen 23 mázsás szabadidő-autó elég fickós: álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 5,6 másodperc alatt ugrik, végsebessége 239 kilométer/óra. Fél tonnával lehet megterhelni, ha vontatni kell, 2 tonnás fékezett utánfutót köthetünk mögé.

glc_7

Saját fejlesztésű akkumulátorának energiasűrűsége bruttó 31,2 kWh (nettó 23,4 kWh), ami ideális körülmények között akár 125-130 kilométert is megenged csakis villannyal haladva. Nekem 129 kilométer jött össze, 99 kilométer pedig úgy, hogy ment a klíma, a fűtés, az ülésfűtés és jó hangosan a 15 hangszórós, 710 wattos Burmester hifi. Ez megsüvegelendő teljesítmény, de ne vakítson el! Mind benzinnel, mind árammal sokat fogyaszt a kocsi, előbbivel az étvágyát 8-9 liter/100 kilométer alá nem tudtam levinni, a villanyhajtás 22-28 kWh/100 kilométeres fogyasztása sem túl optimális, de ekkora tömeg láttán nem is vártam csodát. A legjobban akkor járunk - és a környezetünk is megtapsol érte - ha villanyautóként használjuk városban, azaz mindig töltjük. Érdekes, hogy akár 100 kilowattos rekuperációra is képes.  A közel 700 kilométeres teszten végül 2,1 literes benzinfogyasztást, valamint 18,1 kWh áramfogyasztást jelzett a fedélzeti számítógép 100 kilométerre vetítve.

glc_ajto

60 kilowattal (feláras a DC töltés, váltóáramból legfeljebb 11 kilowattot vesz fel óránként) is lehet tölteni, 1,6-2 kilowattal töltöttem otthoni konnektorról, ennek megfelelően másfél napig kell rajta hagyni, ha nulláról 100 százalékra töltenénk az akkupakkot.

glc_toltes

Milyen vezetni?

A légrugókkal (a hátsó széria, az első feláras) finoman és könnyeden hajózunk, alig van olyan úthiba, amit éreznénk, a fekvőrendőröket is laza nemtörődömséggel utasítjuk magunk mögé, egyszerűen parádés a futómű. Csupán a keresztbordákon adja fel a GLC Coupé a nagy tömeg miatt, ott a megszokottnál és elvártnál nagyobbat zökken a kocsi. A manőverezésben kormányozható hátsó tengely is segít (4,5 fokban fordulhatnak el a hátsó kerekek), a kormányzás élénk, direkt és kiszámítható.

glc_valtas_benzin

Könnyű terepen nem jön zavarba, a menetmódok között van offroad is, de ne gondoljunk semmi rosszalkodásra, az elöl 19, hátul 20 fokos terepszögek nem kecsegtetnek a túlélés gondolatával, a nagy tömeg miatt menthetetlenek vagyunk laza talajon, bokáig érő sárban vagy mély hóban.

glc_belso2

Mennyibe kerül?

A prémium kategóriában az ár tényleg nem számít. Alaphelyzetben 24,5 millió forint a Mercedes-Benz GLC Coupé ára (204 lovas benzinmotorral), a tesztelt phev változat alapára 32 millió forint, de az extrákkal kitömött tesztautóért 44,5 millió forintot kérnek el.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.30
B250e: az ügyfél típushibától rettegett, de más baja volt ..
2025.04.30
Donald Trump átmeneti szünetként jellemezte a gépjármű-alkatrészek importjára bejelentett....
2025.04.30
A Huawei vezette autós szövetség bemutatta a Maybach kínai riválisaként elkönyvelt, heteken belül....
2025.04.30
Egyedülállónak nevezte a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét a beruházás keddi....
2025.04.30
Esküdöznek, hogy javítanak a beltér minőségén. ..
2025.04.30
A Honda igazán magasra teszi a lécet a Nemzetközi Jazznapon a díjnyertes Jazz e:HEV, valamint a....
2025.04.30
Egy ittas román sofőr okozott balesetet az M5-ös autópályán, Lajosmizsénél: átszakította a vadhálót....
2025.04.30
A Peugeot kombik története és sikerszériája, több mint 75 évre nyúlik vissza. Igazi kasszasikerek,....
2025.04.30
Bár nem lesz elektromos népautó, mégis hatalmas érdeklődés övezi az Enyaqnál egy mérettel kisebb....
2025.04.30
Kamionba hajtott egy kisbusz az M3-as autópálya 209-es kilométerszelvényénél, Hajdúnánás térségében....