Lexus
Az Alabama állambeli Krowrx burkolat nélküli, csővázas közúti szörnyeivel szerzett magának nevet és ügyfeleket. Legutóbb egy 2006-os Lexus IS 350-es vettek kezelésbe. A kasztni eltávolították, helyette erős acélrudakból hegesztett térváz biztosítja a szükséges szerkezeti merevséget és borulásvédelmet.
Az átalakítás során több mint 450 kilogrammtól szabadították meg az autót; a végső mérlegelésnél 1035 kilót, azaz alig több mint egy tonnát nyomott a kétüléses fenevad. Ezek után szükségtelen volt a gyárilag 306 lóerős, 3.5 literes, V6-os szívómotorhoz érdemben hozzányúlni. Sőt, még az automata váltót is meghagyták.
„Nem építettem még ennél dinamikusabb autót, pedig BMW 540i-től a Mazda RX-8-ig terjedtek a projektek. Aki azt mondja, az automata lomhává teszi a kocsit, próbálja ki! 110-nél túlpörögnek a hátsó kerekek, és keresztbe áll az autó! A légellenállás 210 km/h-ig nem jelent problémát; ha annál gyorsabban megyünk, egyre küzdelmesebb lesz a móka” – emelte ki JD Durham, az építőmester.
Ahhoz képest, hogy mennyire eredeti és különleges, egy lecsupaszított autó valójában nem is kerül olyan sokba – kiviteltől függően 4000-6000 dollárt, azaz egy-másfél millió forintot kell kifizetni a munkáért, és persze be kell áldozni egy jó állapotú Lexust. Cserébe viszont olyan földöntúli élményben lehet részünk, amelyet egyetlen szériaautóban sem élhetünk át.