München

Csődközelben a Sion napelemes autó gyártója

2023.02.04.

Az idei év első kilenc hónapjában elért több mint 100 millió eurós veszteség után a német start-up Sono Motorsnak friss pénzre van szüksége a Sion napelemes autó projektjéhez. Ellenkező esetben csőd fenyegeti – írja a blick.ch.

 

A Sono Motors egykor a befektetők egyik kedvence volt. Laurin Hahn és Jonas Christians müncheni alapító tagok és társ-ügyvezető igazgatók saját bevallásuk szerint 2016 óta 400 millió eurós tőkét tudtak bevonni. De időközben a részvény árfolyama 20 felettiről egy euró alá esett.

Fotó: Sono Motors

A tervezett Sion napelemes autónak 2019-ben kellett volna sorozatgyártásba kerülnie. De mindig voltak visszaesések. „És a vezetési hibák is” – vallotta be Laurin Hahn és Jonas Christians a múlt héten közzétett videóban és a közösségükhöz intézett írásbeli felhívásban. Csak idén szeptember végéig több mint 100 millió euró veszteséget termelt a Sono Motors – és most ismét friss pénzre van szüksége ahhoz, hogy 2023-ban végre megépíthesse az előszériát, 2024 elején pedig az első nagy sorozatú autót.

„Nem sikerült elmagyaráznunk befektetőinknek, hogy a Sion miért képes a világ első megfizethető napelemes elektromos autójává válni” – számol be videóüzenetében a két társalapító. Az utolsó esély az, hogy 3500 ügyfél 27 ezer eurós kedvezményes vételárat fizet teljes egészében előre az autójáért – különben a projekt meghiúsul. Körülbelül 21 000 magánügyfél foglalt már le, és átlagosan 2 000 eurót fizetett előre. A flottaüzemeltetőktől további 22 000 napelemes autóra is van előrendelés.

A Sion testén található 456 napelemnek elegendő áramot kell biztosítania egy körülbelül heti 112 kilométeres utazáshoz. Ha a kompakt elektromos autó a terveknek megfelelően 2019-ben piacra került volna, akkor talán az elektromobilitás úttörője lett volna. Ám eközben a Sion egy akkumulátortöltéssel szerény 300 kilométeres hatótávjával, meglehetősen nyájas kialakításával és szerény felszereltségével egyszerűen elavultnak tűnik a nagy gyártók jelenlegi elektromos járműveihez képest.

És így a projekt határozottan elhalt bő hat év után. Még akkor is, ha a két társalapító ezt nem nagyon akarja beismerni. 50 napos határidőt tűztek ki maguknak január végéig az utolsó sioni mentési kísérletre. De azt is mondják: "Sok befektető azt tanácsolja, hogy koncentráljunk a kevésbé tőkeigényes B2B napelemes üzletünkre, amely már most is forgalmat generál. És add fel a Sion autóprojektet." A Sono Motors már napelemes megoldásokat is kínál buszokhoz és teherautókhoz – és ez valójában jövedelmezőbb üzletnek tűnik, mint a Sion korábbi  projektje.

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.04.01
Február vége óta az Euroleasing a Renault, Dacia és Alpine márkák kizárólagos hazai finanszírozási....
2023.04.01
Rekordra, 52 322 forintra emelkedett a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) átlagdíja....
2023.03.31
Az európai autópiac bizonyos szempontból egy nagy halmaz, hasonló piacokkal. Viszont ha közelebbről....
2023.03.31
A japán BestCarWeb internetes autós magazin információi szerint zéró emissziós sportautóvá alakul a....
2023.03.31
A konténerszállító hajókon és kompokon a tüzeket CO2-gázzal oltják el. Ha egy elektromos autó....
2023.03.31
A Budapesti Autósok olvasójának fedélzeti kamerája rögzítette március 28-án, 8:15-kor azt a....
2023.03.31
Az idei 2022/2023. évi Autós Szakmák Tanulmányi Versenyének döntőjét az Automobil és Tuning Show....
2023.03.31
Az Egyesült Királyságban 69 ezer 707 autót gyártottak februárban, 13,1 százalékkal többet az egy....
2023.03.31
Ezen a hétvégén, szombaton kezdődik a hidak tavaszi nagytakarítása a fővárosban - közölte a....
2023.03.31
A tisztán elektromos meghajtású BMW 5-ös limuzin átfogó megbízhatósági teszteket teljesített a....