mini
A méretnövekedéssel a Mini már elérte a 4 méteres hosszúságot (4005 mm), a tengelytávja pedig a 72 mm-es bővüléssel 2567 mm-re nőtt meg, ami az alsó-középkategóriás autókat idézi. A tengelytáv növekedést teljes egészében a hátsó lábtér bővítésére fordították, de a fejtér is megnőtt 15 mm-rel, a válltér pedig 61 mm-rel. A kocsi formája a háromajtósról ismerős lehet, azt leszámítva, hogy lejtősebb a hátulja, és kettővel több ajtaja lett.
Praktikusság szempontjából azonban még nem éri el a legjobbak szintét a prémium kisautó, mert a hátsó ajtók meglehetősen kisméretűek, ami megnehezítheti a beszállást, a hátul középen ülőnek pedig a vaskos kardánalagút csökkenti a lábterét. A 278 literes csomagtartó 67 literrel nagyobb a háromajtósénál, ezzel már eléri a kisautók átlagos szintjét, az üléseket lehajtva 941 literesre lehet bővíteni a poggyászteret. Mindkét érték hajszálnyival nagyobb, mint a legfőbb konkurensnek kikiáltott Audi A1 esetében.
A motorkínálat is ismerős lehet a háromajtósból: a Coopert az 1,5 literes, 136 lóerős háromhengeres turbó mozgatja, a Cooper S-t pedig a 192 lóerős kétliteres, négyhengeres turbó. A dízelmotorok kedvelői az 1,5 literes háromhengeres (Cooper D, 116 lóerő) és a kétliteres, négyhengeres (Cooper SD, 170 lóerő) közül választhatnak.
Az első példányokat ősszel vehetik át a tulajdonosok. A Mini arra számít, hogy évi 150 ezer példány fogy majd az ötajtósból, ami jelentősen több, mint a háromajtós iránti kereslet.