Ferrari
Minden egyes Ferrari F50 különleges, teljesen mindegy, hogy milyen állapotban van, vagy milyen múltja van. Egy olyan korszaknak állítanak emléket, amikor a Ferrari a csúcsán volt, és megengedhette magának, hogy minden idők legbetegebb egyik autóját – persze az F40 után – engedje az utcára, ami pont zabolálatlansága miatt vált ikonná. Mindössze 349 darab Ferrari F50 készült, mostanra pedig annyira ritka, hogy azonnal térdre rogyaszt bárkit, aki találkozik egy példánnyal.
Nem csak azért, mert gyönyörű a szénné könnyített bódé, de az akkori Forma-1-es autóból átültetett 4,7 literes V12-es motor hangja is tekintélyt parancsoló, ráadásul az egészből árad a célgép életérzés. Mégis lehet fokozni az értékét egy ilyen csodaautónak, ha jobbkormányos, és most pont egy ilyen Ferrari F50-et kínálnak eladásra. Mindössze nyolc darab jobbkormányos F50 létezik, ezt éppen a Pininfarina alakította át 2000 környékén. Eredetileg balkormányosként született 1997 márciusában, és a 298-as sorszámot viseli.
Az RM Sotheby feljegyzései szerint szuperautóhoz méltóan volt használva, hiszen 34 269 km-t tekertek bele, ami egy ekkora értékű autónál korántsem megszokott, ráadásul a kötelező szervízeket is elvégezték aktív évei során. Pont a nagy futás miatt lehet vonzó azoknak a tehetős vásárlóknak, akik nem csak tárolnák, de ki is használnák egy ilyen autónak a tudását, hiszen így nem kell odafigyelni azokra az értékcsökkentő kilométerekre. Nyugodtabban kiélvezhető a szívó V12-es motor 513 lóerős teljesítménye, amivel a mai csúcsautókat is megszégyenítő 3,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra az olasz sportautó.
Persze a klasszikus Rosso Corsa fényezés is hozzájárulhat az árverés sikeréhez, azonban még ennél is kecsegtetőbb lehet a tény, hogy a gyári szerszámkészlettől kezdve, a felniközép eltávolítóig minden apró alkatrész megvan az autóhoz, ahogy a szervízkönyv is tele van írva. Ez egy olyan darabja a Ferrari történelemnek, amire megfelelően odafigyeltek.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!