kamion
Öt év alatt 115 millió dollárból, 40 millió dolláros állami támogatással fejlesztette ki a Daimler Trucks North America (DTNA) a Freightliner Supertruck kamion tanulmányt. A kísérleti teherautó a cég válasza volt az Amerikai Energiaügyi Hivatal 2010-ben kihirdetett kihívására, hogy a gyártók próbálják meg legalább 50 százalékkal csökkenteni a teherautóik fogyasztását a 2009-es szinthez képest.
A 29.5 tonnás össztömegű SuperTruck 19 literes átlagfogyasztást produkált 100 km/h-s átlagsebességgel a San Antonio és Dallas közötti 500 kilométeres távon, ami több mint kétszer jobb érték a Daimler kamionok 2009-ben mért 41 literes átlagánál.
A Freightliner SuperTruck hibrid hajtásláncában a 10,7 literes, 390 lóerős, 1900 Nm-es nyomatékú dízelmotornak egy villanymotor is besegít a hajtásba. A segédberendezések többsége nem a motortól kapja az energiát, hanem az akkumulátorból, a raktér hűtésének áramigényét pedig az utánfutó tetején lévő napelemek fedezik. A sebességváltó a navigációs rendszertől kapott információk alapján tervezi meg, hogy épp melyik fokozatot kapcsolja, így a SuperTruck a lehető legtöbb időt tölti „vitorlázó” üzemben, vagyis a váltótól szétkapcsolt motorral.
Az üzemanyag-takarékossághoz hozzájárul még a könnyű építésmód, a rendkívül áramvonalas karosszéria, az aktív aerodinamikai elemek, az emelhető-süllyeszthető futómű és az energiatakarékos elektromos szervokormány is.