fiáker
Johann Trampusch, harmadik generációs lovaskocsi készítő, jól tudja, mit jelent a városi mobilitás, azaz az „urban mobility”. A Bécs védjegyeként is szamon tartott fiákerek hosszú távú üzemeltetőjeként szállított ő már mindenfélét, legyen az turista, VIP ügyfél vagy promóciós megrendelés, kerek vagy szögletes áru bármilyen színben és méretben. A cég idei születésnapját Trampusch igazán emlékezetessé kívánta tenni, így gondolt egy nagyot! Egy különleges projektet álmodott meg, melyben egí 70 éves, elegáns "Lederlandauer" lovaskocsit könnyűfém felnikkel szerelteti fel. Ez valóban nem egy szokványos küldetés volt, még soha senki sem próbálta ezelőtt! Így az eredmény egészen szenzációs lett.
Mikor az AEZ Leichtmetallräder GmbH mérnökei először hallották Johann Trampusch hívását, biztosak voltak benne, hogy a milliók által hallgatott reggeli rádióműsor telefonbetyárkodásának estek áldozatul. Néhány csésze közösen elköltött kávéval később azonban, amelynek során megvitatták az általános megvalósíthatósági követelményeket, a projekt nagy sebességre kapcsolt és konkrét formát öltött. Az AEZ tervezői és mérnökei egy óriási kihívás előtt találták magukat.
“Mire a harmadik kör kávénkat megittuk, egyértelművé vált, hogy elfogadjuk ezt a nem mindennapi felkérést. A termékfejlesztési részleg azonnal nekiállt kidolgozni a műszaki megvalósíthatósági tervet, miközben a marketingesek is megkezdték az előkészületeket. „Ez a projekt nem csak egy kihívás volt, de segített minden kollégának kiszakadni egy kicsit a megszokott a napi rutinból is, ezért örömmel vágtunk bele" mondta Norbert Frohner, az ALCAR Leichtmetallräder GmbH ügyvezetője.
Előszöris megmértük a tengelyeket és a kerékagyakat. Hamarosan világossá vált, hogy sok apró részletet kell figyelembe vennünk és kidolgoznunk milliméter pontossággal mielőtt belekezdünk a tervezésbe és az átalakításba. A hotrod, ez különleges járgány elkezdett formát ölteni. 22 colos AEZ Yacht SUV alufelnik kerültek a hátsó tengelyre és 20 colosok az első tengelyre, mert a lovaskocsi ingatag kivitelezése egyben a névjegye is, mint egy eredeti "OE" alkatrész. Az első prototípus már szinte teljesen tökéletesre sikerült. Néhány kisebb kiigazítással itt és ott, a hotrod lovaskocsi megkezdhette útját a bécsi macskaköveken. "A kanyarodás sokkal jobb és élvezetesebb volt!" mondta a pimpelés kezdeményezője, a lovaskocsi-építő legenda Johann Trampusch erről a rendkívüli utazásról.