abroncs
távolsági közúti szállítmányozásra optimalizált új abroncs fejlesztése során a vállalat szakembereinek figyelmét egyetlen részlet sem kerülhette el. A mérnökök a futófelületi mintázattól kezdve, az öv kialakításán és az abroncs vázszerkezetén át, egészen a peremig minden egyes elemet továbbfejlesztettek. Mindezeknek köszönhetően ez a 3. generációs teherabroncs jobb alapanyag-keverékkel és erősebb vázzal készül.
Alacsonyabb üzemanyag-felhasználás
A Continental az első olyan gyártó a piacon, amely már 3. generációs teherautó-abroncsokat kínál. Az új gumiabroncsokat a hannoveri székhelyű vállalat a gazdaságosságot szem előtt tartva fejlesztette ki, elsősorban az áruszállításban részt vevő piaci szereplők számára. Mivel ebben a szegmensben a gazdaságosság az egyik legfontosabb tényező, ezért a gumiabroncsoknak is támogatniuk kell a takarékos üzemeltetést és az alacsonyabb üzemanyag-felhasználást.
A Continental a gazdaságos üzemeltetés érdekében olyan futófelületi mintázatot fejlesztett ki, amely optimális érintkezést biztosít a pótkocsi és az útfelület között. A Conti EcoPlus HT3 négy hosszanti árokkal rendelkezik, melyekhez több, keresztirányú árok csatlakozik.
A 385/55 R 22.5 méretben készülő gumiabroncsok gördülési ellenállása különösen kedvező, ugyanis 25%-kal alacsonyabb az előd modellhez képest. Mindennek köszönhetően a Conti EcoPlus HT3 „A” besorolással rendelkezik az üzemanyag-fogyasztás tekintetében.
Kiváló menetstabilitás
A felhasználási igényekhez igazodó mintázat a kamionok esetében igen nagy jelentőséggel bír. Annak érdekében, hogy a mintázat megfelelő stabilitást biztosítson a járművezető részére, az új Conti EcoPlus HT3 esetében a vízelvezető árkok alján háromszög alapú piramis támasztóprofilok kerültek kialakításra. Ezen felül a zárt mintázat nagy érintkezési felületet biztosít, az összekapcsolt vállblokkok pedig az optimális kanyarodási stabilitásról gondoskodnak. A pótkocsik esetében ezeknek az összekapcsolt vállblokkok elsősorban kanyarodáskor van nagy szerepük.
A mérnökök az alacsony gördülési ellenállás megoldását a kétrétegű alapanyag-felépítésben találták meg. Az alsó párnaréteg az optimális érintkezési felületet biztosítja, míg a speciális alapanyagból készült, háromszög kialakítású öveket tartalmazó felső réteg csökkenti az abroncs felmelegedését, és így a gördülési ellenállását. A Conti EcoPlus HT3 gördülési zaja 69 dB (A), amely a kategória egyik legcsendesebb abroncsává teszi. Ahogy a Continental minden 3. generációs abroncsa, úgy a Conti EcoPlus HT3 is újrafutózható és újravágható mintázattal rendelkezik. Az új EcoPlus HT3 egyedi kialakítású acélkarkasszal, peremrésszel és légnyomástartó AirKeep® résszel rendelkezik, amely jelentősen csökkenti az üzemeltetési költséget.