innováció
Ezért a Continental új koncepció gumiabroncs ötletének abszolút van létjogosultsága: a gumik folyamatosan figyelemmel kísérik a saját állapotukat, ráadásul „útra szabhatók” annak megfelelően, hogy milyen terepen kell hajtani.
Nem számít, mennyire jó az autó, a leggyengébb láncszem az a négy fekete kör alakú valami, amin a jármű gurul, ugyanis ezek felelősek a gyorsulás, fékezés és kanyarodás erejéért. Az is igaz, hogy ha a gumiabroncsokat nem megfelelően fújják fel, annak az autónak a biztonsága és kezelhetősége, amire felszerelték, az optimálishoz képest 20-99 százalékkal csökken.
A Frankfurt Motor Show-n (IAA 2017) mutatták be a Continental két új koncepcióját ContiSense és ContiAdapt néven. Logikus folyományai ezek a 2014-es REDI sensor fejlesztésnek. Hamarosan bekerülnek a Continental gumiabroncs-technológiai portfóliójába, amiben már megtalálható a ContiSeal (automatikusan lezárja a lyukakat) és a ContiSilent (csökkenti a zajokat).
A ContiSense alapötlete az, hogy az abroncsba épített szenzorok folyamatosan mérik a futófelület mélységét és a hőmérsékletét, és ezeket az adatokat továbbítják elektromos vezetéken keresztül az autóba, vagy Bluetoothon át egy okostelefonra. Ha valami megsérti a gumit, a vezető azonnal kap egy figyelmeztetést, sokkal gyorsabban, mint bármely más jelenleg létező rendszeren keresztül, amelyek legfeljebb akkor jeleznek, ha csökken a nyomás.
A Continental célja, hogy továbbfejlessze a ContiSense rendszert, és képes legyen monitorozni az út felszínét, mint például a hőmérsékletét vagy hó, illetve víz jelenlétét, de ez a funkció még nincs koncepció szinten.
A ContiSense rendszer passzív, és egyszerűen csak jelez, ha probléma van, míg a ContiAdapt proaktív, nem igényel emberi közreműködést a döntési folyamatban, és a nyomás és változtatható szélességű kerékpánt egy sor kombinációját használja, hogy beállítsa a gumiabroncs tapadó felületének méretét, és optimalizálja az adott körülményekhez. A ContiAdapt kezdetben négy különböző beállítást kínál a nyomás/felni szélesség kombinációjából, melyek mindegyike optimális nedves, egyenetlen, csúszós és normál körülmények között.
Mind a ContiSense, mind pedig a ContiAdapt szerepelt a frankfurti koncepció gumiabroncs showján. A ContiAdapt gumiabroncsnak három különböző futófelület-zónája van, amelyek nedves, csúszós vagy száraz körülmények között történő használatra vannak kialakítva.
Mivel a gumiabroncs-nyomást és a szélességét a ContiAdapt változtatja, ezek a különböző futófelület-zónák az út legfontosabb érintkezési pontjaivá válnak, hogy biztosítsák a megfelelő gumiabroncs-jellemzőket az aktuális útviszonyokhoz.