innováció
A technológiai vállalat a hagyományos hangfalakat olyan aktuátorokkal helyettesíti, amelyek a járműben található bizonyos felületek vibrációjával képeznek hangot. A hagyományos hangszóró-technológiával összehasonlítva a hangszóró nélküli audio-rendszer számos előnnyel jár: sokkal kisebb a súlya, drasztikusan alacsonyabb a helyigénye, és kevesebb áramot fogyaszt, miközben kiváló akusztikával szól. Olyan szakértők, mint a neves Landsbergi húros hangszerkészítő és fizikus végzettségű Martin Schleske is kimagasló pontszámmal értékelte a hangrendszer teljesítményét. A hangszóró nélküli hangrendszerek járműbe integrálásával a Continental nem kis fába vágta a fejszéjét. A sofőrök elvárásai az autók hangrendszerével kapcsolatban általában rendkívül magasak, bármilyen járműszegmensről is legyen szó. Éppen ezért a jelenlegi rendszereknek általában számos hangszóróra van szükségük a 3D hatáshoz, több csatornán keresztül. A design szempontjából sem könnyű ezt a sok forrást a megfelelő helyekre integrálni.
„Az elektromos autók korában az autógyártók olyan innovatív megoldásokat keresnek, amelyek drasztikusan képesek csökkenteni az autó súlyát, több teret adnak az utasoknak és az új technológiáknak” – mondta el Johann Hiebl, a Continental Info-szórakoztatás és Kapcsolódás üzletágának vezetője. „Ugyanakkor mindezt nem lehet a design és a hangminőség rovására megtenni. Azt a megközelítést alkalmazzuk, hogy magát az autót tekintjük hangszernek. Kompakt aktuátorokat használunk az arra alkalmas felületeken, létrehozva így egy természetes 3D élményt.” A kiváló akusztikus hatás eléréséhez a kihívás az NVH alapos megértésében rejlik. „A szakértők általában vagy a járművekhez vagy az akusztikához értenek. A Continentalnál mindkettővel rendelkezünk házon belül, és még a gyártási know-how is a birtokunkban van.”
A hagyományos csúcskategóriás autós hangrendszerekkel összehasonlítva a hangszóró nélküli megoldással a rendszer mérete akár tized akkora, vagy még kisebb lehet, miközben a súlya a hangszórós megoldásnak csupán a töredéke. Ezt a láthatatlan autós audio-technológiát bármilyen modellbe integrálni lehet, a csúcskategóriás szedánoktól a kis elektromos autókig.
A csipogók (magas frekvenciájú hangszórók), közepes hangsugárzók és mélynyomók összessége, amely egy hagyományos csúcskategóriás autó hangrendszerét jelenti, számos esetben megtöri a jármű eredeti belső terét a tipikus hangszóró-fejekkel. A designerek ennek általában nem szoktak örülni. „Nem szükséges oszcilláló membránnal rendelkező hangfalakat integrálni az autóba, ha abban már eleve megtalálhatóak az erre alkalmas felületek” – mondta Dimitrios Patsouras a Continentel Mérnöki Megoldások NVH kompetencia központjának igazgatója. Ennek a láthatatlan audio-rendszernek a hátterében az az elv áll, hogy elkerüljük ezt a fajta duplikációt, és felhasználjuk a meglévő alkotóelemeket, még kiválóbb eredménnyel.