formatervezés
A PSA és a Fiat-csoportot (FCA) egyesítő Stellantis zöld utat adott a Lancia feltámasztására. A nagy hagyományokkal bíró márka évek óta csak a 2011-ben bemutatott, vagyis igencsak koros Ypsilon III-at kínálja, és azt is csak Olaszországban, az 60 ezres eladások azonban így is túlszárnyalják az egész világon kapható Alfa Romeóét. Talán ez a tény győzte meg Carlos Tavares Stellantis-vezért, hogy érdemes még egy esélyt adnia a Lanciának.
A feltámasztási terv egyik első lépéseként Jean-Pierre Plouét, a 14 márkát tömörítő Stellantis dizájnigazgatóját nevezte ki a Lancia dizájnrészlegének élére. Ploué fogja irányítani a Lancia új formanyelvének kialakítását a Torino Centro Stile irodájából, Torinóból. Hasonló feladatot fog végezni az FCA többi márkájánál, az Abarth-nál, az Alfa Romeónál, a Fiatnál és a Maseratinál is.
Plouének nem idegen feladat egy márka formatervezési irányának megújítása, hiszen 1999-ben pont ezzel szerzett magának hírnevet a szakmában, akkor ugyanis a Citroën újult meg általa olyan modellekkel, mint a C4, C5, C6, vagy a DS3. Az 59 éves szakember 2010 óta a PSA dizájnigazgatójaként tevékenykedett.
„A Lancia reneszánsza igazán izgalmas kihívás. Ez egy ikonikus márka, amit vissza fogunk állítani a központi helyzetébe Európában, ki akarjuk használni a benne rejlő hatalmas potenciált” - nyilatkozta a formatervező, aki fiatal dizájnerekből álló csapatot épít maga köré.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!