WTCC
Habár előző éjszaka esett, a motegi pálya a nap előrehaladtával egyre szárazabb lett. A fullasztó párás meleg alapján azonban nehéz versenykörülményekre kellett számítani. A nyitófutamban Yvan Muller és José María López a kilencedik, ill. tizedik rajtkockáról kezdte meg a versenyzést. A Citroën Total pilótái a rajtfények kialvásakor azonnal utat törtek maguknak, és a mezőny hetedik, ill. nyolcadik helyére ugrottak. Néhány kanyarral később Yvan már a hatodik helyet is megszerezte Tom Chiltontól. Példáját hamarosan Pechito is követte.
Yvan ekkor Nick Catsburgöt kezdte támadni. Ezt kihasználva Pechito is feljött, és egy kisebb koccanást követően megelőzte csapattársát. Catsburg hamarosan engedni kényszerült, mire a két Citroën-pilóta Thed Bjork nyomába eredt, és megismételte az előbbi bravúrt. A rajtpozíciót figyelembe véve a negyedik, ill. ötödik helyezéssel López és Muller a legtöbbet hozta ki a futamból, és mind az egyéni, mind a csapatversenyben fontos pontokat szerzett. A sérült karosszériaelemek villámgyors cseréjét követően a két hivatalos Citroën C-Elysée WTCC versenyautó újra felvette helyét a rajtrácson, ezúttal az első sorban. A rajt tökéletesen sikerült, és Pechito Yvannal a háta mögött rögtön az élre tört. Innentől a két Citroën diktálta az iramot, és nemsokára el is szakadtak a mezőnytől. Az élen járó két versenyző kettős győzelmét immár semmi nem veszélyeztette.
Két körrel a vége előtt azonban a 37-es Citroën C-Elysée WTCC félrehúzódott a 68-as javára. Tudván, hogy futammásodikként is biztos a világbajnoki címe, José María López átengedte a győzelmet csapattársának. Yvan Muller így az idényben először győztesként lépte át a célvonalat. Ezzel a világbajnoki pontversenyben – Tiago Monteiróval holtversenyben – feljött a második helyre. Pechito López másodikként is elegendő pontot gyűjtött ahhoz, hogy zsinórban harmadszor is bajnok legyen, hiszen előnye immár 120 pontra rúg. Ami a konstruktőrök versenyét illeti, a Citroën – öt tereprali-kupa, nyolc rali-világbajnokság és két túraautó-világbajnokság megnyerése után – egy karnyújtással közelebb került tizenhatodik világbajnoki győzelméhez. A Sanghajban megrendezésre kerülő következő erőpróba (szeptember 24-25.) sorsdöntő lesz ebből a szempontból.
„Ma este minden bizonnyal én vagyok az egyik legboldogabb ember a földön. A tévében úgy tűnhet, hogy a pilótáknak nincsenek érzelmei, de bátran állíthatom, hogy ezúttal teljesen a hatásuk alá kerültem. Hamarosan három fantasztikus évadot tudhatok magam mögött a Citroën Racinggel, és biztos vagyok benne, hogy sok pilóta lenne a helyemben. A túraautós versenyzés hatalmas lehetőségnek bizonyult a karrieremben, de a legtöbbet a csapatnak köszönhetem. Ami a mai döntésemet illeti, ez egy gesztus volt Yvan felé, amellyel kimutathattam a tiszteletemet. Egyedül döntöttem így, de ez közel sem volt olyan egyértelmű. A győzelemért mindig nagyon meg kell dolgozni, és tudtam, hogy nem lesz könnyű, hogy a dobogón állva nem az argentin himnusz szól majd, különösen a világbajnoki cím megszerzésének napján. De talán már nem lesz sok alkalmam ilyesmire. A hátralévő futamokon is küzdeni fogok, már csak azért is, mert a konstruktőri világbajnoki címet még meg kell szereznünk” – nyilatkozott López a győzelem után.