portré és interjú

„A Citroën mindig is szerelemmárka volt” – interjú Hajdu Nóra marketingigazgatóval 2. rész

2018.01.31.

Sajtófőnökként 17 éve mutatkozott be az újságíróknak a francia márka jelenlegi marketingigazgatója, akinek lépteit nem az autós múltja, hanem a kapcsolatteremtés, a közösségépítés, a közérthető tájékoztatás iránti elkötelezettsége, és nem utolsó sorban francia és angol nyelvtudása irányította. Az interjúból kiderül, hogy a mérnök és orvos szülők gyermeke mit hozott otthonról, és milyen egyéb kvalitásokra tett szert korábbi munkahelyei által, de a célok kitűzését, megvalósítását és a boldogság kapcsolatát sem hagyjuk érintetlenül.

Szöveg: Horváth Miklós, fotó: Földi D. Attila

Hosszú idő volt, mire beletanultál az autós szakmába?

Rögtön a mélyvízbe kerültem, még megijedni sem volt időm! Három héttel a belépésem után már rali sajtótájékoztatót szerveztem, mert akkor alakult meg a Citroën-Total Rally Team és indult el a magyar bajnokságon egy Citroën Saxo-val Bútor Robival és Tóth Vilivel a fedélzetén. Közben már készítettem elő a Citroën akkor érkező csúcsmodelljének, a C5-ösnek a piaci bevezetését az ezzel járó sajtótájékoztatóval, hálózati prezentációval és egyéb rendezvényekkel. Így jutottam el életemben először a Hungaroringre, ahonnan azóta már sok-sok szép emléket gyűjtöttem. Átvettem az ügyfélmagazin szerkesztését, és a támogatói tevékenységünknek köszönhetően számos sztárinterjú is kerülhetett már az Avantgarde-ba. A Művészetek Völgye kapcsán nyilatkozott nekünk Gáspár Sándor, Eperjes Károly, és a Francia Filmnapokon találkozhattam Sophie Marceau-val és Audrée Tautou-val. Nem csoda, hogy szerelembe estem a márkával.

Voltak azért nehéz pillanatok is?

Az első nemzetközi Autószalonom Frankfurtban. Akkor mutattuk be a C3-ast, amely éveken át tartó kereskedelmi sikert hozott Magyarországon is. De ez az autókiállítás, ahol máskor a világautógyártása mutatja be az addig féltve őrzött titkait, 2001. szeptember 11-én nyitott… Délelőtt még zene, tánc, csillogás, délutánra már csak a döbbent csönd maradt. Sokan nem mertek másnap repülőre szállni, hanem csoportokba verődve autóval indultak haza.

Nem is szereted az autószalonokat?

Dehogynem! Csak ott tudsz szemtől szembe interjút készíttetni a felsővezetőkkel, vagy megtudni a designerek kulisszatitkait. Egy-egy új modellt, ahogy a sajtó, úgy te is ott láthatsz először, nem beszélve az elképesztően kreatív és extravagáns tanulmányautókról, amelyek az autózás lehetséges jövőjét vázolják fel.

A Citroën múltja is ugyanígy lázba hoz?

Micsoda csemege egy marketingesnek! A márka alapítója és névadója, André Citroën többek között marketing-kommunikációs zseni is volt, aki a 20-as, 30-as években az Eiffel tornyon népszerűsítette a márka nevét, vagy repülővel íratta fel Párizs egére. Még az ë betű két pontja sem maradt le… Ezt a bátor kreativitást csak csodálni lehet! Amikor eljutottam a párizsi gyárunk területén található Citroën Conservatoire-ba, ahol a márka a korábbi modelljeit őrzi, testet öltött a Citroën történelem. Nem lehetett nem rajongani! Volt egy filmfelvétel, egy korabeli „töréstesztről”, ahol nagyapáink elegáns piknikhez öltözve vezették az autót, majd a lejtő széléhez közeledve kiugráltak, és az irányítatlanul száguldott le a meredek domboldalon. A lejtő alján aztán utolérték, „talpára” állították, visszaillesztették a leesett motorháztetőt, és mosolyogva kikocsikáztak a filmből. Ezer ilyen történet és relikvia. James Bond golyókkal lyuggatott, sárga Kacsája, a verhetetlen dakaros ZX-ek…

Ha már rali, hogy állsz az autósporttal?

Mint már szóba került, ezzel kezdtem a citroënes pályámat, hiszen Bútor Robi még évekig versenyzett Citroën színekben a magyar bajnokságban. Ha versenypályán próbálták ki az autóinkat az újságírók vagy márkakereskedők, mindig hozzá futottam tanácsért, hogyan lassítsuk be úgy a pályát, hogy az adrenalin megmaradjon, de se ember, se autó ne sérüljön. Az igazi áttörést azonban ezen a téren a túraautó világbajnokság hozta meg. Bár hiába tagadnám, hogy jól esett, amikor egy-egy újságíró kolléga felhívott, hogy gratuláljon a ralivilágbajnoki címhez, de a WRC futamai soha nem jöttek Magyarországra, és Loebbel vagy Elenával is csak a nagy autószalonokon az interjúk alkalmával találkoztam. Csak távolról csodálhattam és közvetíthettem a sikerüket. Amikor azonban jött az első füles, hogy a márka átnyergel a WTCC-re, az egész magyar leányvállalat, amelynek addigra már marketingigazgatója lettem, hihetetlen örömmel és tettrekészséggel „állt a rajtrácsra”. Lesz magyar futam, érezhetjük a benzingőzt és beleremeghetünk a motor dübörgésébe. Ráadásul mindezt úgy, hogy a C-Elysée-ink volánjánál olyan pilótalegendák ülnek, mint Sebastien Loeb vagy Yvan Muller. Akkor még nem sejtettük, hogy a világot a harmadik csapattag, az ifjú argentin tehetség, José Pechito Lopez utasítja majd maga mögé három egymást követő évben. Nyilvánvaló, hogy aki az autóiparban dolgozik, az lelkesedik az autósportért. A saját köreiben mindegyikünk egy-egy amatőr szakkommentátor, de amikor azt érzed, hogy egy csapatban játszol ezekkel a klasszisokkal, akkor citroënes szem nem marad szárazon. Hatalmas élmény volt a csapat tagjaként jelen lenni a magyar futamokon a három évad során. Minden kollégánknak és partnerünknek elképesztő motivációt jelentett, ahogy a sok Citroën szív együtt dobbant.

Beszéltünk már múltról, jövőről, de ne maradjon ki a jelen sem. Mi történik most a Citroën háza táján?

Ez év elején mutattuk be az új Citroën C3-ast, amely beváltotta a hozzáfűzött reményeinket. A vidám, sokszínű, személyre szabható karosszéria, a kisautókban ritka vezetéssegítő rendszerek, mint például a sebességkortátozó táblákat felismerő rendszer, hogy csak egyet említsek, no meg a hagyományosan kényelmes Citroën utastér meghódította a magyar szíveket is. Novemberben pedig már a Citroën kereskedésekbe érkezik a márka első SUV-ja, a Citroën C3 Aicross, amely nem csak színes egyéniség, de számos, a kategóriájában még ritka extrát is kínál.

Az új C3-as fedélzeti kamerájával készült pillanatképen a cikk szerzője és alanya

A Citroënnél dolgozni tisztán szerelem és rajongás? Semmi izzadság, semmi stressz?

Ahhoz, hogy ezek a kalandok valóban élményként és kereskedelmi sikerként kerüljenek be a kalendáriumba, nagyon alapos előkészítésre, hetekig, hónapokig tartó szervezésre, pontos és minden pillanatában fegyelmezett lebonyolításra van szükség, tehát sem adrenalinban, sem stresszben nincs hiány. De a cirkuszban sem kíváncsi senki arra, hány kék foltot szerzett a kötéltáncosnő. Tudjuk, hogy vele jár, de csak az eredmény a fontos. A kitűzött, konkrét célok eléréséből, az apró vagy nagyobb sikerekből és eredményekből épül a hőn áhított, nagybetűs Boldogság.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.16
A BMW Group hangmérnökei a bajor prémiummárka modelljeinek 2025 végén debütáló, következő nemzedéke....
2025.04.16
A tavaly áprilisi bevezetésétől idén március végéig több mint 2 millió napi autópálya-matricát....
2025.04.16
A mintegy 650-700 ezer hazai segédmotoros kerékpár felének sincs érvényes kötelező gépjármű-....
2025.04.16
Egy ember meghalt, amikor egy teherautó és egy kamion ütközött szerda délelőtt az M0-ás autóúton....
2025.04.16
A konglomerátum egy olyan tanácsadó céget bérelt fel, akik segítenek nekik felmérni a nehézségekkel....
2025.04.16
Második hellyel kezdte szereplését Nagy Norbert az autós hegyi Európa-bajnoki sorozatban. ..
2025.04.16
A vasúttársaság új akciót indít: földre festett piktogramokkal hívják fel a gyalogosok figyelmet a....
2025.04.16
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2025.04.16
Az Európai Unió az év végéig meghosszabbította az engedélymentes fuvarozási rendet Ukrajnával. ..
2025.04.15
Bár az új Mercedes CLA már nem Kecskeméten, hanem a németországi Rastattban készül, mégis érdemes a....