IAA 2013
DS3 Cabrio Racing: nyitott száguldás prémium köntösben.
A francia márka standján megjelenik a korszakváltásra készülő klasszikus C modellcsalád, a már 16.000 példányban eladott új Citroën C4 Picassóval és a Grand C4 Picassóval. A megújulást hirdeti a Citroën CACTUS tanulmányautó is, amely a C modellcsalád jövőbeli tagjainak előhírnöke.
Citroën CACTUS tanulmányautó: ezek a vonalak tűnnek fel a C modellcsalád tagjain.
Szintén látható lesz a továbbra is dinamikus és sikeres DS modellcsalád (2010 óta több mint 370 000 eladott példánnyal, melyek 66%-a új ügyfelet nyert meg a márkának). A család mind a négy tagja (DS3, DS3 Cabrio, DS4 és DS5) egy exkluzív, Faubourg Addict fantázianevű új köntösben jelenik meg a Citroën standján. Az érdeklődők megtekinthetik a DS3 Cabrio Racing és Európában első alkalommal a Wild Rubis tanulmányautókat is, melyek szintén ékes bizonyítékai a karakteres termékcsalád páratlan kreativitásának.
A DS modellek kapcsán mindenképp megemlítendő a nemzetközi térnyerés; hamarosan elindul pl. a helyi piacra szánt DS5-ök gyártása Kínában, a márka senzeni gyáregységében.
Wild Rubis tanulmányautó: luxus-SUV piacra dobására készül a Citroën?
Bemutatkoznak a nagyközönség számára a Citroën mindenki számára elérhető és sokoldalúan hasznosítható technológiai újdonságai, mint például a PSA Peugeot Citroën csoport új, moduláris platformja, az EMP2, melyet elsőként a Citroën C4 Picasso és a Grand C4 Picasso modelleknél alkalmaznak. Ezen új modellek, melyek egyes változatai 98 g/km-re szorítják a CO2-kibocsátást, nemcsak emissziós szinten számítanak „osztályelsőnek”.
A PSA új EMP2 platformjára épül a C4 Picasso mindkét változata, és az új Peugeot 308 is.
A Créative Technologie egyre hatékonyabb motorokkal is előrukkol, melyek közül külön említést érdemelnek az Euro VI szabványnak is megfelelő BlueHDi erőforrások. A nitrogén-oxidok hatékony kezelésében és CO2-kibocsátás leszorításában egyaránt élen járó 150 lóerős motorok az új C4 Picasso és Grand C4 Picasso mellett – 180 lóerős változatban – a DS5 modellekhez is rendelkezésre állnak.
HybridAir: légnyomástárolós, olcsó hibrid rendszer városi közlekedéshez.
A márka technológia offenzívája a benzinmotorok terén is folytatódik: a Puretech motorcsalád immár turbóval is felszerelt változata a Citroën C4 palettáját bővíti. A márka még ennél is tovább megy és HybridAir néven egy full hibrid megoldást is kínál, amely a Citroën legendás hagyományaihoz híven a hidraulika rendszerre támaszkodik.
Végezetül - a márka autósport szakága megújulását bizonyítandó - bemutatkozik a Citroën C-Elysée WTCC is, amelyet a FIA 2014-es túraautó-világbajnoki futamain láthatunk majd viszont két kivételes tehetségű pilótával, Sébastien Loebbel és Yvan Mullerrel a volán mögött. A WRC-ben már 8 konstruktőri világbajnoki címet begyűjtött márka tehát újabb izgalmas kihívások elébe néz…