Chevrolet
Az első száz focilabdát Kassai Viktor, a 2011-es év legjobb futballbírója adta át az SOS Gyermekfalu Kőszeg gyermekeinek, egy kis ügyességi bemutatóval megfűszerezve, miután a labdákat elővarázsolta egy Chevrolet Trax kis-terepjáróból.
A Chevrolet az SOS Gyermekfalu Alapítványának albániai, örményországi, boszniahercegovinai, bulgáriai, horvátországi, cseh, magyarországi, lettországi, litvániai, romániai és szerbiai szervezeteivel karöltve adományozza a One World Futbol labdákat a gyermekfalvak családjainak.
“Az összesen 2500 labdából 1000 darab albániai SOS családokhoz kerül, ahol az SOS családmegsegítő program keretében szétosszák őket az ottani rászoruló közösségekben, az itthoni SOS Gyermekfalvak minden egyes lakója örülhet” – hangsúlyozta ki Megyeri György, a Chevrolet Central and Eastern Europe ügyvezető igazgatója. „A tiranai SOS Gyermekfalu fogja szétosztani a labdákat, hogy több ezer gyermek részesüljön a foci öröméből” – adta hozzá Megyeri.
A kezdeményezés része annak a három éves együttműködésnek a Chevrolet és a One World Futbol project között, amely keretén belül másfél millió focilabdát fognak szétosztani a világ különböző háborús övezeteiben, menekülttáborokban, természeti csapások által sújtott területein élő hátrányos helyzetű közösségeknek.
A One World Futbol focilabda különleges tervezésének köszönhetően a hagyományos labdáktól többszörösen hosszabb élettartalmú és ellenállóbb a környezeti hatásoknak. Nem igényel tömörített levegőt, így aztán soha sem ereszt le, még akkor sem, ha kilyukad. Minden felületen használható úgy, mint betonon, porban, kemény felületeken és füvesen egyaránt, a legigénytelenebb környezetben is. A One World Futbol projekt ez idáig több mint 700.000 ilyen labdát osztott szét a világ 164 országában, játék által nyújtva lelki támaszt 21 millió fiatalnak.
A Chevrolet alapító tagja a One World Futbol jótékonysági projektnek, amely 2010-ben alakult nemes célokkal vezérelve. Tim Jahnigen találta fel a labdát egy a darfuri menekülttáborban forgatott híradás hatására, amelyben az ottani gyerekek szemétből összetekert labdával fociztak.
“A Chevrolet büszkén segíti a futball, mint játék pozitív hatását a gyermekek milliói számára világszerte” – emelte ki Tim Mahoney a Chevrolet globális marketing vezetője. “Szívmelengető érzés, ahogyan ezek a megsemmisíthetetlen One World Futbol labdák reményt, optimizmust és új lehetőségeket nyújtanak a hátrányos helyzetű fiataloknak” – mondta Mahoney