tesztpálya

A Cayenne rekordidővel hódította meg a Nordschleifét

2021.06.22.

A Cayenne modellcsalád új, teljesítményorientált változata már a bevezetése előtt ellentmondást nem tűrően bizonyította a benne rejlő potenciált. Egy finoman álcázott, de már szériagyártmányú autóval Lars Kern tesztpilótának mindössze 7:38,925 percre volt szüksége, hogy a legendás Nürburgring-Nordschleife teljes, 20,832 kilométeres körét teljesítse. Ezzel a közjegyző által igazolt eredménnyel az újdonság a Nürburgring GmbH hivatalos ranglétráján új rekordot állított fel az ‘SUV, terepjáró, kisbusz, pick-up’ kategóriában.

„A Nordschleifén megtett első méterek után az új Cayenne változatban késztetést érez az ember, hogy körbenézzen maga körül és megbizonyosodjon, hogy valóban egy tágas SUV volánja mögött ül-e. A kormányzás kiemelkedő precizitása és a hátsó futómű nyugalmat adó stabilitása hatalmas magabiztosságot kölcsönzött a Hatzenbach szekcióban” – mondta a rekordot jegyző Lars Kern, aki már régóta figyelemmel kísérte az autó fejlesztését. „Fénysebességgel, megingások és alulkormányozottsági hajlam nélkül képes irányváltásokra az autó, még az olyan gyors kanyarokban is, mint amilyenek a Hohe Acht és az Eiskurve között vannak. Ezen a technikás szakaszon is kezes élményautó marad a Cayenne” – árulta el a fejlesztő- és tesztpilóta. „A kerekek normális esetben elemelkednek az aszfalttól a Pflanzgarten I-es és II-es szakaszokon, de a Cayenne ezeket az egyenetlenségeket is magabiztosan simította ki. A rugóutak nagyok, az autó pedig stabil és jól irányítható. A hajtáslánc erős benyomást kelt, minden szituációban rendelkezésünkre bocsátja tekintélyes erejét, a váltásoknál pedig tökéletes munkát végez.”



Kiemelkedő dinamizmus és Cayenne-hez méltó sokoldalúság

„Ez a Cayenne változat a dinamikára van kihegyezve. A fejlesztése során a kiemelkedő közúti teljesítményre fókuszáltunk. A rekorddöntő Cayenne alapjait a Cayenne Turbo Coupé adta, ugyanakkor a tervezéskor még szisztematikusabban a hossz- és oldaldinamikára koncentráltunk” – mondta el Stefan Weckbach, a Cayenne termékcsaládért felelős alelnök. „A Nordschleifén futott rekord bizonyítja az új sport-SUV modellünk képességeit. Mindemellett ez a verzió is hozza a Cayenne családtól megszokott sokoldalúságot, beleértve a magasfokú komfortot és a mindennapi használhatóságot.”



Lars Kern 2021. június 14-én, 11:31-kor döntötte meg a rekordot 7:38,925 perces idővel, kellemesen nyárias, 23 Celsius fokos levegő- és 46 Celsius fokos aszfalthőmérséklet mellett. A pilóta védelme érdekében a rekorddöntésre használt Cayenne versenyüléssel és bukókerettel volt szerelve. A közjegyző a rekorddöntés mellett az enyhén álcázott jármű hamarosan bemutatkozó sorozatgyártású verzióját is szemügyre vette. A 22 colos keréktárcsákon Pirelli P Zero Corsa abroncsok feszültek, amelyek kifejezetten az új Cayenne modellváltozathoz lettek kifejlesztve, és alapáron járnak hozzá.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....