Bemutató
Nem messze a jet-ski-zést takarékosságával, sportosságával, és elérhető árával forradalmasító Sea-Doo Spark modelleket gyártó mexikói üzemtől, a Bombardier Recreational Products (BRP) megkezdte új, villanyhajtású Can-Am motorkerékpárjaninak gyártására szolgáló üzem felépítését Querétaróban, 500 új munkahelyet teremtve a közép-amerikai országban.
A tervek szerint az eredeti Can-Am motorok gyártásának kezdete után 50 évvel, 2024-tavaszára újra megvásárolhatók lesznek az immáron a Rotax E-Power motorjai által hajtott kétkerekűek, konkrétan a Can-Am Origin amely egy a márka hagyományait továbbfejlesztő enduro, valamint a Can-Am Pulse nevű naked bike.
1972-ben a Can-Am eredetileg is motorkerékpár-márkaként alakult, első modelljeik 1974 tavaszán kerültek piacra, azonban 15 év után azonban a motorkerékpár-gyártás befejeződött, de a dicső múltat nem feledte a cég: 1974-ben például egy Can-Am megnyerte az amerikai motocross bajnokságot a 250 köbcentiig terjedő kategóriában.
A kanadai Bombardier Recreational Products (BRP) konszern a nyolcvanas évek végétől a jet-skire, motoros szánokra, quadokra és könnyű terepjárókra (ATV) koncentrált, és lett, mennyiségben is minőségben egyaránt a világ egyik vezető márkája a szabadidős járművek színes szegmensében. 2007-ben következett az első Can-Am címkével ellátott közúti jármű: a Spyder két kerékkel elöl és egy kerékkel hátul. A Can-Am Spydert és - különösen a hölgyek körében rendkívül népszerű kistestvérét a Rykert - a konszern többi járművéhez hasonlóan, Rotax motorok hajtják, mert a legendás osztrák Rotax motorgyártó is a BRP-hez tartozik.
https://www.brp-world.com/hu/hu/termekeink.html
A mértékadó nemzetközi sajtó a 2024-ben megjelenő Can-Am motorkerékpárokkal kapcsolatban úgy fogalmaz: "bár a legfontosabb műszaki adatok még nem állnak rendelkezésre, de az első képek és az elektromos Rotax hajtás E-Power jelzése dinamikus potenciált sejtet, legalábbis a korábbi belső égésű motoros középkategóriás motorkerékpárok szintjén. Az első képen mindkét modellen az egykarú hátsó kerék lengőkarja látható integrált, tokozott véghajtással, akár lánccal, akár fogasszíjjal. Az elektromos motor közvetlenül a lengőkaros csapágyon van elhelyezve, előtte pedig a lehető legalacsonyabb súlyponttal az akkumulátorcsomag. Sebességváltó kar és tengelykapcsoló kar nincs jelen, mert nincs rájuk szükség. A kormánykapcsoló és a pilótafülke nagy kijelzője modern felszereltséget sugall.
Érdekes előzménye a Can-Am visszatérésének a motorkerékpár piacra, hogy 2019-ben a BRP átvette a kaliforniai elektromos motorkerékpár-gyártó Altát, ezért valószínűleg az innovatív start-up számos jövőbemutató fejlesztése helyet kap majd a Can-Am Origin és Pulse modellekben.
A BRP magyar importőrcége, a Jet Power Hungary Kft. kommunikációs igazgatója, Bóday Pál arra hívja fel a figyelmet, hogy - más globális gyártókhoz hasonlóan - a BRP termékek esetében is jelentős várakozási időre kell számítani.
"A Can-Am motorkerékpárokra egyelőre előrendelést sem lehet leadni, csak bízunk abban, hogy a tervek szerint a jövő év második felében elinduló gyártás lehetővé teszi, hogy a legelső vásárlók a 2024-es motoros szezont már Can-Am elektromos motorjaik nyergében tölthessék" – mondta.
Bóday azt is hozzátette: a nyersanyaghiány, a háborús helyzet és a globális ellátási láncok akadozása miatt már gyártásban lévő termékek esetében is fontos időben választani - és rendelni.
„Aki jövő nyáron új Sea-Doo jet ski-jéhez hozzá szeretne jutni, helyes, ha a következő hetekben leadja rendelését, ellenkező esetben semmi garancia nincs arra, hogy a jövő nyáron már vízre szállhat vele - fogalmazott a cég képviselője, hozzátéve: a Jet Power Hungary vadonatúj, kétszintes Dunaharaszti bemutatótermében a BRP minden márkájának termékei, kiegészítő felszereltségei megtekinthetőek és megvásárolhatók, így mindenki számára érdemes ellátogatni Európa egyik legkorszerűbb BRP showroomjába.