BYD

A BYD rohamléptékben terjeszkedik, Pakisztánban is gyárat épít

2024.09.10.

Az elmúlt hónapokban a BYD rohamléptékben próbált terjeszkedni szerte a világon, s hírek szerint most a világ ötödik legnépesebb országának, Pakisztánnak a piacát is célba vette, ott is fog gyárat építeni.

A kínai vállalat a minap mutatta be Pakisztánban három modelljét, amelyekkel az ottani piacra lép: az Atto 3 SUV-ot, a kis ferdehátú Dolphin-t és a Seal szedánt. A BYD a jövőben tisztán elektromos és plug-in modelleket kíván ott értékesíteni.

A pakisztáni piacra való belépéshez a BYD partnerséget kötött a Mega Conglomerate vállalattal, Pakisztán egyik legnagyobb üzleti csoportjával. Az értékesítés a negyedik negyedévben kezdődik, és ezt megelőzően a vállalat bemutatótermeket létesít Karacsiban, Lahorban és Iszlámábádban.

A Bloomberg szerint az effajta piaci tevékenység túlmutat a szimpla kereskedési modellen. Olyan hírek láttak napvilágot, hogy a BYD egy gyár létesítését is tervbe vette Pakisztánban, ahol már 2026-ban megindul a termelés. Ehhez partnerséget köt az ország legnagyobb független áramtermelőjének, a Hub Powernek a leányvállalatával, a Mega Motorsszal.

Az üzem a karacsi Port Kászim közelében épülne, ahol japán és koreai autógyárak, köztük a Toyota, a Suzuki és a Kia összeszerelő üzemei ​​találhatók. Kászim a Közel-Kelet és a Közép-Ázsia határán fekvő ország második legnagyobb kikötője, amely a teherszállítás körülbelül 35 százaléka bonyolítja le.

Bár a BYD megerősítette a belépési terveit a 220 milliós pakisztáni piacra, a gyár létesítésével kapcsolatos híreszteléseket nem kívánta kommentálni. 

Néhány kínai gyártó, köztük a Great Wall Motor, a SAIC és a Changan már megvetette a lábát az ígéretes pakisztáni piacon, ahol tavaly 85 ezer helyben gyártott járművet adtak el, 63 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, de a személygépkocsik ennek a volumennek csak a felét tették ki. A Pakisztáni Autógyártók Szövetségének (PAMA) májusi adatai azonban rendkívül biztatóak: 8,5 ezer autót adtak el, kétszer többet, mint tavaly májusban.  A pakisztáni kormány azt a célt tűzte ki, hogy 2030-ra az új autók eladásainak harminc százalékát „újenergiás” (NEV) autók teszik ki.  

A BYD már a világ több mint 80 országában megvetette a lábát. Júliusban nyitotta meg első százszázalékos tulajdonú gyárát Thaiföldön, de van már vegyesvállalata Üzbegisztánban, és épít gyárat Indonéziában is, és komoly terveket szövöget Mexikóban és Kanadában is. Ezen túlmenően Magyarországgal, Törökországgal és Brazíliával kötött megállapodásokat elektromos járművek gyártásáról a kínai nagyvállalat, amely gyártószalagjairól már nyolcmillió NEV gördült le.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.19
A világszerte rohamtempóban terjeszkedő BYD felvásárolt egy német autóipari elosztóhálózatot, hogy....
2024.09.19
Szeptember 20-án, 11 órától várunk Benneteket itt, Facebook oldalunkon ÉLŐ-ben! - írja Facebook....
2024.09.19
Új, nehéz-tehergépjárművek számára kifejlesztett akkumulátortechnológiát mutatott be a CATL....
2024.09.19
Nem sikerült pontszerző helyen zárnia Hideg Ádám gokart világbajnoki ezüstérmes autóversenyzőnek a....
2024.09.19
Az alkoholfogyasztást gyakran a másik ember üveges tekintetéről lehet felismerni. A jövőben az....
2024.09.18
Kigyulladt egy autó az M3-ason, a főváros felé vezető oldalon, az 55-ös kilométernél, Hatvan....
2024.09.18
Lassan tíz éves az Alfa Romeo Giulia, korunk egyik, ha nem a legszebb szedánja, és nem hajlandó egy....
2024.09.18
A Duna emelkedő vízszintje miatt a következő napokban változik az M2-es metró és több villamos....
2024.09.18
Az új F5-M Roadster 1817 lóerőt küld a hátsó kerekeire, egy hatfokozatú kézi sebességváltón....
2024.09.18
Ásványvizes palackok szóródtak szét egy kamionról az M31-es autópályán szerdán Nagytarcsánál -....