7 üléses SUV
Fordítási kérdés csupán, hogy az angol „violent mode” kifejezést miként fordítsuk magyarra, a választékban szerepel például az erőszakos, drasztikus, durva, kemény vagy éppen heves üzemmód.
A BYD ismertetése szerint ez SUV lesz a világon az első autó, amely ilyen képességekkel bír. Ebben az üzemmódban a Leopard 8-as extrém alacsony sebességgel, legfeljebb óránként két kilométerrel megy, s közben csúcsnyomatékon hajtja az autót, ami megakadályozza a kereket megcsúszását vagy az autó megállását.
Így a terepjáró nagyon lassan mozog, szinte áll, de ez kell ahhoz, hogy haladni tudjon a legnehezebb útfelületeken is. A beépített elektronika szinkronizálja a négy kerék mozgását, s közben maximális nyomatékot továbbít rájuk, a körülményektől függően külön szabályozza a kerekek hajtóerejét. A drasztikus nyomatéktovábbítás miatt az autó a leglehetetlenebb terepviszonyok, meredek és sziklás emelkedők vagy lejtők biztonságos leküzdésére is alkalmas, illetve jól jön akkor is, amikor ki kell húzni egy elakadt autót valahonnan.
A violent mode aktiválásakor a „Climb” és „Pull” – mászás és vontatás – lehetőségek kínálkoznak.
A hétszemélyes tölthető hibrid a BYD és a Huawei első közös fejlesztése, és jövőre dobják piacra. A kétliteres motorral és 36,8 kilowattos akkumulátorral felszerelt autó összteljesítménye 748 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 760 Nm. Tisztán elektromosan száz kilométert tesz meg, a teljes hatótáv pedig 1200 kilométer. A vaskos kasztni és nagy tömeg ellenére az autó mindössze 4,8 másodperc alatt gyorsul százra. Az autó 5,195 méter hosszú, 1,994 széles és 1,905 hosszú – vagyis hosszabb és szélesebb az ebbe a kategóriába sorolható Land Rover Defendernél és a Toyota Pradónál -, tengelytávja pedig 2,920 méter, és még a hátsó üléssora is nyomógombbal lehajtható. Kínában 56,6 ezer dollár, átszámítva közel húszmillió forint lesz az alapára.