BYD

Budapesten tartott beszállítói fórumot a Szegeden gyárat építő BYD

2024.10.16.

A gazdasági semlegesség gyakorlati megvalósulását jelenti, hogy Magyarországon a német és a kínai vállalatok nyugodtan együttműködhetnek - mondta a külgazdasági és külügyminiszter kedden a BYD beszállítói fórumán Budapesten.

Szijjártó Péter a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) székházában tartott rendezvényen felhívta a figyelmet arra, hogy Magyarországon jelen van a három német prémiumautó-gyártó, ezzel párhuzamosan a tíz legnagyobb keleti akkumulátorgyártóból öt. A forradalmian megújuló autóipar keleti és nyugati bástyái itt Magyarországon találkoztak, így az ország a keleti és nyugati vállalatok találkozási pontjává vált Európa közepén - mutatott rá.

A forradalmian megújuló autóipar keleti és nyugati bástyái itt Magyarországon találkoztak, így az ország a keleti és nyugati vállalatok találkozási pontjává vált Európa közepén - mutatott rá.

Pu Kuj-jün, a BYD Szolgáltatásbeszerzési Központ igazgatója és Szijjártó Péter. Fotók: MTI/Kocsis Zoltán

Példaként hozta fel, hogy Debrecenben a nagy német autógyár mellé odaépült a nagy kínai akkumulátorgyár, és a kecskeméti Mercedes-beruházás egyik fő szempontja az volt, hogy Magyarországon épül az a kínai akkumulátorgyár, amely az akkumulátort szállítja a német cégnek.

A miniszter bírálta a kínai elektromos autóipart sújtó európai uniós büntetővámokat, amelyek szerinte az európai gazdaságot hozzák nehéz helyzetbe. Elmondta, reméli, hogy október végéig a józan ész visszatér a döntéshozók fejébe Brüsszelben, és valahogy meg lehet akadályozni ezt "az európai gazdasági öngyilkosságot".

Szijjártó Péter rámutatott arra, hogy az európai autóipar legnagyobb szereplői kézzel-lábbal tiltakoznak a vámok miatt, és azokat a 27 uniós tagállamból mindössze tíz szavazta meg. Ráadásul a legnagyobb európai autógyártógyártó ország, Németország Magyarországgal, a szlovénekkel, a szlovákokkal és a máltaiakkal együtt nemmel szavazott - jegyezte meg.

Elmondta, reméli, hogy október végéig a józan ész visszatér a döntéshozók fejébe Brüsszelben, és valahogy meg lehet akadályozni ezt "az európai gazdasági öngyilkosságot".

Emlékeztetett arra, hogy Európában a következő évtized közepétől kizárólag olyan személy- és kishaszonjárműveket lehet értékesíteni, amelyek üzemeltetése nem jár szén-dioxid-kibocsátással.

Hozzátette: ennek következménye, hogy az elektromosautó-ipari beruházások radikálisan megugranak, és az ezekért folytatott harc minden eddiginél "élesebb és véresebb" lesz, az európai országok ezekért a beruházásokért nyílt és kevésbé nyílt eszközöket is bevetnek.

Szijjártó Péter azt mondta, a magyar gazdaságnak azért különös jelentőségű ez az átalakulás, mert az elmúlt évtized erőfeszítései nyomán az autóipar a magyar gazdaság meghatározó iparágává vált. Közölte, Magyarország 2018-ban került be a világ top 20 autóipari exportőr országa közé, ezt a pozícióját az elmúlt hat évben tartotta is.

Elmondta, tavaly több mint félmillió autót gyártottak Magyarországon, és ha a három folyamatban lévő nagyberuházás - a Mercedes kecskeméti gyára, a BMW debreceni építkezése és BYD szegedi beruházása - "termőre fordul", akkor Magyarországon egymillió autót fognak gyártani, amire Európában öt ország képes csak.

A miniszter azt mondta, azzal, hogy a BYD Magyarországra jött, minden eddiginél nagyobb lehetőséget teremtett arra, hogy a magyar beszállítói ipar forradalmi megújítása megtörténjen; megvan az a lendület, amely lehetővé teszi a magyar beszállítói hátországnak, hogy a hagyományos meghajtásról átálljon az elektromos meghajtásra.

"Nekünk nem lehet szerényebb célkitűzésünk, minthogy ebben az új járműipari korszakban is az európai autógyártás egyik legerősebb fellegvára legyünk, hogy mi legyünk az egyik regionális gyártóközpont, az európai tesztközpont és az elektromobilitás köré szerveződő ökoszisztémában (…) mi képviseljük a legversenyképesebb ajánlatot Európában" - fejtette ki.

Joó István, és Kung Tao, a Kína budapesti nagykövete

Érvelt amellett, hogy a BYD-nak miért éri meg magyar beszállítókat alkalmaznia. Az érvek között említette azt, hogy a földrajzi távolság így a legkisebb, azt, hogy a határon belül történő beszállítás versenyképességi előnyt jelent, valamint azt, hogy a magyar vállalatok "nemcsak helyi sztárok", hanem nemzetközi vállalatok beszállítói.

A BYD képviselőitől azt kérte, minél több magyar vállalatnak adjanak lehetőséget. A Made in Szeged már biztos, a made by hungarians-ért pedig szívesen teszünk a jövőben - zárta beszédét a miniszter.

Joó István, a HIPA vezérigazgatója elmondta, a fórumon a BYD hét bizottságának 112 olyan cége mutatkozik be, amely a saját területükön már bizonyított és már hosszú idő óta dolgozik együtt vezető európai autógyártókkal.

A résztvevő vállalatok az autóipar számos területéről érkeznek, tudásuk szerteágazó: a műanyagfröccsöntéstől kezdve, a fémmegmunkáláson át a biztonsági rendszerek fejlesztését is magában foglalja - tette hozzá.

A BYD 2023-ban jelentette be, hogy több milliárd eurós beruházással Szegeden építi meg első európai autógyárát, amely évi háromszázezer autó gyártására lesz képes.

A HIPA közleménye szerint James Zhuang, a BYD globális beszerzési igazgatója kiemelte: idén májusig 77 országban jelentek meg elektromos autóikkal, pedig csak 2021 májusában döntöttek a világpiacra lépésről. Az egymilliomodik eladott autót 13 év után érték el, a kétmilliomodikat egy év múlva, a 3 milliomodikat fél évvel ezután, mára már hétmillió felett járnak, e határt a piacon elsőként lépték át.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.11.15
Láthatatlan jelek, táblák, gyerekek és vadak teszik veszélyessé a téliesbe forduló közlekedést. ..
2024.11.15
Nyilvánosságra hozták a 2025-ös Év Autója díj hét döntősének listáját - 23 európai ország 60....
2024.11.15
Lehetne egy kategória ennél európaibb? Nem véletlen, hogy a világ legkívánatosabb sportos kombijait....
2024.11.15
A BYD gyárának megépítésével Szeged Európa harminc legnagyobb ipari centruma közé kerül -....
2024.11.15
2025 május 1-től komplett megváltozik a check-in.   ..
2024.11.15
A legmagasabb szintű lopásvédelmet biztosítja ügyfeleinek a Lexus nagy-britanniai forgalmazója. A....
2024.11.15
Új sport-túra motorabroncsot mutat be a Bridgestone – a BATTLAX SPORT TOURING T33 2025 januárjában....
2024.11.15
Magyarországon hagyományosan november 15. a fordulónap, ekkortól kizárólag téli dízelt forgalmaznak....
2024.11.15
A 2021-ben indult startup egyetlen modellje, a Type 62-2 a Lotus Evora alapjaira épült, de retro....
2024.11.15
Az AutoWallis Nyrt. 100 százalékos részesedést kíván szerezni a cseh MILAN KRÁL Holdingban, ezért....