Dacia Duster
Továbbra is vannak olyan piacok, amik egy kis lemaradásban vannak például az európai vagy észak-amerikai piacokkal szemben, cserébe olcsóbban tudnak értékesíteni nálunk már kifutott modelleket. Ilyen furcsa piac a brazil is, ahol olyan nagy siker volt az előző, második generációs Dacia Duster, hogy a mai napig értékesítik, frissített formában, persze a helyi szokások szerint Renault jelvénnyel. Korábban, jóval a gyári Dacia program előtt, amikor még Dél-Amerikában futott a Dakar Rally, egy helyi csapat be is nevezett két Dusterrel a viadalra.
A 2026-os modellévre frissített modellben már cápauszony antenna is lesz a fényes fekete tetőn, de fekete betéteket kap a hűtőrács és a fényszóró is. A kínálat csúcsán a turbós, 1,3-literes motor csücsül majd, és 17-colos felnik, valamint kardánvédők és tetősínek különböztetik majd meg a többi modelltől. A terepes hangulatú változatok menő keresőlámpákat is kapnak az orrukra. A műszercsoport továbbra is analóg, de az infotainment rendszer is még a régi, 8-colos. Ráadásul kapni még 120 lovas, 1,6-literes szívómotorral, míg a korábban említett 1,3-as turbómotor flex-fuelként akár ethanollal is hajtható – ekkor 161 lóerős. Ami viszont szokatlan, hogy minden brazíl Duster változat elsőkerekes.
Egyébként fun fact: még az első generációs Dacia Duster is kapható Brazíliában, méghozzá pickup formában, Oroch néven, immáron 2015 óta piacon van.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!