Lexus
Az autós híreket rendszeresen böngésző olvasók számára talán semmi meglepő nincs abban, hogy egy 467 lóerős, V8-as Lexus RC F-el bővült az irigylésre méltó dubai rendőrautó flotta. Viszont ha megnézzük a korábbi beszerzésből származó - immár zöld-fehér színekben pompázó – szupersport autókból álló istállót, bizony meglepő lehet sokak számára, hogy a japán aszfaltszaggató a legszelídebb tagja a ménesnek.
Az impresszív flottában olyan modellek voltak eddig, mint például a Bugatti Veyron, Ferrari FF, Nissan GT-R, Aston Martin One-77, vagy a Mercedes-Benz SLS AMG. A felsoroltakhoz képest kicsit fura, hogy 500 lóerő alatti járgánnyal újítottak be az Egyesült Arab Emirátusok második legnagyobb városában, de hát talán ez a darab is jól mutat majd a turistáktól hemzsegő tereken, hirdetve, hogy a rendvédelmi szervek felkészültek az elfogásra az egyébként gyorshajtást teljes mértékben nem toleráló városban.
Az RC F 5.0 literes motorja tehát - szégyen szemre - csak 467 lóerős, legnagyobb nyomatéka pedig cirka 530 Nm, amit egy mezei háromliteres BMW aggregát ( 30d - 560 Nm) is túlszárnyal. A fentieket egy 8 fokozatú automata váltóval párosítva azonban nem kell szégyenkeznie a Lexusban ülő rendőrnek, ha gyorsulásról és végsebességről van szó. Az autó 4,4 másodperc alatt futja a százas sprintet és az elektronikus leszabályzás révén 273 km/h a végsebessége. A kuriózumnak számító sportverda reprezentatív mivoltát talán a ritkasága adja és az élmény, melyhez hasonlót csak egy olasz istállóból származó, nagyjából kétszer ennyibe kerülő telivér adhat. Ja, bocsánat az árat elfelejtettem, ugyanis erről a dubai beszámolók sem szólnak, extráktól függően kb. 30 millió forintot kóstál egy Lexus RC F.