Citroën
A Citroën vadonatúj hajtáslánccal bővíti a C5 Aircross kínálatát. A kompakt és könnyű 48 voltos hibrid technológián alapuló Hibrid 136 egy meghatározott vezetési szakaszokban töltődő 48 voltos akkumulátorból és egy 136 lóerős PureTech benzinmotorból áll, melyet kifejezetten ehhez a fajta hibrid rendszerhez fejlesztettek. A motorhoz egy 21 kW-os villanymotorral felszerelt új ë-DCS6 sebességváltó tartozik.
A C5 Aircross Hibrid 136 vegyes WLTP ciklusban kilométerenként mindössze 129 g szén-dioxidot bocsát ki, ami 15%-kal kevesebb, mint az ezzel egyenértékű, nem elektromos benzinmotor CO2-kibocsátása. A modell ára közel azonos egy hasonló teljesítményű dízelmotoros változatéval, ugyanakkor majdnem 12%-kal kevesebb CO2-t bocsát ki. Ehhez jön még az elektromos meghajtás minden előnye, a kényelmes vezetéstől a korlátozott kibocsátású zónákba való behajtásig.
A 48 V-os hibrid technológia jóvoltából javult a C5 Aircross teljesítménye és fogyasztása: a PureTech 130 EAT8 benzinmotorhoz képest 100 kilométeren átlag 1 liter üzemanyaggal kevesebbet fogyaszt, ami 15%-os megtakarítást jelent. A motor hatékonysága városi körülmények között különösen kiemelkedő: ilyenkor az átlagos üzemanyag-megtakarítás közel 30%-os.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!