fejlesztés
Hamarosan további 1500 alkalmazott dolgozik majd a VW emdeni gyárában
Az üzemi tanács szerint 1000-1500 további dolgozó támogatja áprilistól a Volkswagen emdeni gyárában a gyártás belső égésűről elektromos autóra való átállását. Az autógyártó cég igazgatósága múlt hétfőn döntött erről – mondta Manfred Wulff, a VW üzemi tanácsának elnöke Emdenben csütörtökön az IG Metall sajtótájékoztatóján.
A július végi gyári vakáció kezdetéig az a cél, hogy a vonalakra kerüljenek a kölcsönzött munkaerőt jelentő munkatársak. "Akkor elkezdjük felpörgetni az elektromos világot" - mondta Wulff.
A Volkswagen emdeni gyára. Fotó: VW
VW üzemek Németországban:
Braunschweig
Chemnitz
Drezda
Emden
Hannover
Kassel
Osnabruck
Salzgitter
Wolfsburg
Zwickau
A Volkswagen idén tavasztól a belsőégésű modellek mellett az elektromos kompakt SUV ID.4-et is Emdenben kívánja gyártani. Az üzemi tanács tájékoztatása szerint a gyártás márciusra meghirdetett indulását némileg elhalasztották. – De marad ez év tavasza – mondta Wulff.
Az emdeni üzemi tanács többször is hangsúlyozta, hogy sok segítő kézre van szükség a termelés átalakításához. Csak az volt kérdéses, hogy ezek mikor és honnan érkeznek. A félvezetők hiánya miatt a cégcsoport tavaly év végén nem bővített 145 állást munkaerő-kölcsönzővel, amit az üzemi tanács kritizált.
Wulff utalt a VW-csoporttal kötött megállapodásra. „Korlátozott időre veszik fel őket a VW dolgozóinak minden jogával és kötelezettségével.” Az IG Metall csütörtök este tájékoztatta a 145 ideiglenes munkavállaló közül néhányat a visszatérési ajánlatról.
Wolfsburgból is jönnek alkalmazottak Emdenbe?
Az üzemi tanács nyitva hagyta, hogy a VW leányvállalatán, az Autovisionon keresztül felvett szerződéses és ideiglenes munkavállalókon kívül milyen mértékben költözhetnek át ideiglenesen Kelet-Frízföldre a VW más gyáraiból, például a wolfsburgi központból dolgozók. A döntést egyedül Wolfsburgban hozzák meg. Jelenleg körülbelül 9000 ember dolgozik a Volkswagennél Emdenben.
Az üzemi tanács a félvezető-ellátásban az ellátási láncok stabilizálódásáról is beszámolt. A helyzet jobb, mint tavaly. Wulff szerint a 2021-es munkaidő-rövidítés miatt Emdenben összesen 76 napos üzem szünet volt, valamint február végéig további kilenc rövidített munkanap után az üzem márciustól már nélkülözheti a rövidített munkaidőt.
Ennek ellenére a legyártott járművek számát a számítógépes chipek hiánya miatt az idei évhez igazították. Wulff szerint 2022-ben körülbelül 200 000 autó gördül le az emdeni futószalagról, köztük körülbelül 70 000 elektromos autó. Valójában összesen mintegy 260 000 jármű elkészülését tervezték erre az évre – írja a német honlap.