Forma-1

Bottas végzett az élen az utolsó tesztnapon

2015.03.01.

A Williams finn versenyzője volt a leggyorsabb a szezon előtti utolsó Forma-1-es tesztnapon Barcelonában, a második helyet Sebastian Vettel szerezte meg a Ferrarival.

Valtteri Bottas vasárnap reggel, szuperlágy gumikkal futott ideje elég volt ahhoz, hogy a nap végéig a tabella élén maradjon, amire az is magyarázat, hogy a csapatok ebéd után már inkább a hosszú etapok gyakorlására koncentráltak. A finn egy időmérő szimuláció során érte el az 1:23,063-as körét, ami 0,4 másodperccel volt jobb az azonos gumin autózó Vettelénél. Bottas összesen 89 kört tett meg vasárnap, a német viszont 40-nel még őt is túlszárnyalta, ami azt mutatja, hogy a Ferrari megbízhatóságával nincsenek gondok. A legtöbb kört mégsem ő, hanem a tabella harmadik helyén végző Felipe Nasr tette meg a Sauberrel, a brazil összesen 159 kört autózott a Citcuit de Catalunyán.  

A McLarennek ismét nehéz napja volt, Jenson Button délelőtt ki sem tudott hajtani a pályára egy szenzorhiba miatt, amit csak úgy lehetett megjavítani, hogy kiszedték a kasztniból a Honda erőforrást. Délutánra összerakták az autóját, de akkor is csak 30 kört ment, ami messze a legkevesebb volt a vasárnapi mezőnyből.

A három előszezoni teszt alatt a Mercedes csapat teljesítette a legtöbb kört, Nico Rosberg vasárnap is 148 kört ment a barcelonai pályán. ezúttal nem az egykörös tempót gyakorolta a német, ezért csak a hetedik lett a tabellán. Kisebb meglepetésre a Force India is problémamentes napot zárt a mindössze három napja bemutatott autóval, Sergio Pérez összesen 130 kört autózott vasárnap.

A nap balesetét Pastor Maldonado szenvedte el, amikor a 4-es kanyarnál a falnak csúszott a Lotusszal. A csapat nem tudta időben megjavítani a kocsit, ezért a venezuelainak ezzel véget ért a tesztelése. Maldonado esete a nap második piros zászlóját (az edzés félbeszakítása) hozta el, az első pedig akkor történt, amikor Daniel Ricciardo alatt megállt a Red Bull a bokszutcában a hibrid rendszer hibája miatt. A továbbra is álcázott festést használó energiaitalos csapat később kijavította a hibát, és az ausztrál végül 72 kört tudott megtenni. A nap harmadik piros zászlója nem sokkal ebéd után érkezett, amikor Max Verstappen Toro Rossója motorhiba miatt volt kénytelen a 12-es kanyarnál megállni. Az olasz csapat kijavította a hibát, és a 17 éves holland délután a negyedik helyet szerezte meg a leggyorsabb körök listáján.

A 2015-ös szezon első versenye március 15-én lesz Ausztráliában.

Eredmények:

 

1

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

1:23.063s

-

89 kör

2

Sebastian Vettel

Ferrari

1:23.469s

0.406s

129

3

Felipe Nasr

Sauber/Ferrari

1:24.023s

0.960s

159

4

Max Verstappen

Toro Rosso/Renault

1:24.527s

1.464s

85

5

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1:24.638s

1.575s

72

6

Sergio Pérez

Force India/Mercedes

1:25.113s

2.050s

130

7

Nico Rosberg

Mercedes

1:25.186s

2.123s

148

8

Jenson Button

McLaren/Honda

1:25.327s

2.264s

30

9

Pastor Maldonado

Lotus/Mercedes

1:28.272s

5.209s

36

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.15
115 évvel ezelőtt, 1910. augusztus 1-én a ma Horvátországhoz, akkoriban a Magyar Királyság Zágráb....
2025.12.15
A mobilitási technológiák területén globális vezetőnek számító LG Electronics (LG) a 2026-os CES....
2025.12.15
A Pirelli mérnökei két új, nagy teljesítményű abroncsot mutattak be, amelyeket kifejezetten a....
2025.12.15
Megalakult a Magyar Mesterséges Intelligencia Tanács hétfőn Budapesten, testület egyebek mellett....
2025.12.15
Együttműködési megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem és a BYD Auto Hungary Kft., amely új....
2025.12.15
Kartellezés miatt bírságolta meg a Rombat SA román autóipari céget az Európai Bizottság - írta az....
2025.12.15
A politikusasszony első új autója volt az 1991-es Supra 2.5 GT Twin-Turbo Limited, amelyet ma már....
2025.12.15
Magyarországon a közlekedésnek mindenki számára alapjognak kell lennie - hangoztatta az építési és....
2025.12.15
A Toyota Európa kínálatában jelenleg 3 plug-in hibrid elektromos (C-HR, RAV4, Prius) és 6....
2025.12.15
A járműkommunikáció jövője már láthatáron van, de a világ nagy része még nem áll készen a teljes....