Bosch

Bosch - hamarosan a múlté a jelenlegi formájában ismert autó

2016.11.25.

Volkmar Denner: Ma a szállodai szobát foglalják az interneten, a jövőben azonban még a személyes mobilitási megoldásokat is ott rendelik majd. Ehhez azonban az szükséges, hogy a magántulajdonú járművek a közösségi közlekedési eszközökkel, sőt a városok teljes infrastruktúrájával együtt egyetlen integrált rendszert képezzenek.

Így fest egy üzleti út Londonba a nem is olyan távoli jövőben: utazónk éppen meglátja a repülőtérhez vezető lehajtót, amikor odahaza az ajtón becsönget a postás. Azonban az okosautó és az okosotthon együttműködésének köszönhetően ez nem probléma. Egy rövid videotelefonálás után az érintőképernyővel könnyedén beengedheti a postást. Következő állomás: a repülőtér parkolóháza. A parkolóhely-vadászat feladatát automatikusan átveszi és megoldja az automatizáltan közlekedő jármű, így eddigre utasunk már a csomagok ellenőrzésénél halad át a biztonsági kapun. A brit nagyvárosban a leszállás után pedig jelez is az okostelefon: „Torlódás az összes bevezetőúton.” Azonban egyből ajánl is alternatívát a taxi helyett, hiszen vonattal eljuthat a The Regent’s Parkig, ahol már várja az út hátralévő részére lefoglalt elektromos autó.


Ezt a jövőképet a hálózatba kapcsolt mobilitás korának egy elképzelt üzleti útjáról Dr. Volkmar Denner, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának elnöke vázolta fel a berlini Automobilwoche-kongresszuson. A Bosch első embere az egész iparágat érintő, mobilitási szolgáltatások felé irányuló átalakulás témájáról beszélt. Csupán 2017 és 2022 között világviszonylatban a várakozások szerint körülbelül évi 25 százalékkal nő a hálózatba kapcsolt mobilitási megoldások piaca. Alig néhány év múlva az autók a tárgyak internetének (internet of things, IoT) aktív elemeivé válnak, és kommunikálnak majd a többi hálózatba kapcsolt közlekedési eszközzel vagy akár az okosotthonnal is. „

- Hamarosan a múlté a jelenlegi formájában ismert autó – mondta Volkmar Denner. „Ma a szállodai szobát foglalják az interneten, a jövőben azonban még a személyes mobilitási megoldásokat is ott rendelik majd.” Ehhez azonban az szükséges, hogy a magántulajdonú járművek a közösségi közlekedési eszközökkel, sőt a városok teljes infrastruktúrájával együtt egyetlen integrált rendszert képezzenek. „Néhány éven belül a mobilitás teljes mértékben hálózatba kapcsolttá válik” – jelentette ki Denner. Ma még a saját autó áll a középpontban, ám a következő években az úti cél elérésének legkényelmesebb módja kerül majd a fontossági lista elejére. Ennek lehetővé tételéhez három fejlesztési lépcső szükséges, amelyeket egyesével vázolt fel Volkmar Denner.


Első lépés: a hálózatba kapcsolás a kormány mögött kezdődik

Már ma sem nagyon találni olyan új autót Németországban, amelyik ne rendelkezne internetkapcsolattal. A valós idejű közlekedési adatokhoz, az eCall segélyhívó rendszerhez és a zenei adatfolyamokhoz mind szükséges az online szolgáltatások elérése. A vezetés hálózatba kapcsolását a Bosch két módon teszi lehetővé: egyrészről az okostelefon-integrációval, amellyel az alkalmazásokat a járműben biztonságosan használhatják a felhasználók. Másrészről pedig a fixen beépített kommunikációs modulokkal. A hálózatba kapcsolt járművek vezetői valós idejű adatokat nyújtó szolgáltatásokat használhatnak vagy a járműbe épített infotainment rendszerrel szórakoztató tartalmakat élvezhetnek adatfolyamok jóvoltából.

Második: a mobilitást az autón túl is zökkenőmentesen hálózatba kapcsolják

A hálózatba kapcsolás nem áll meg a motorháztető alatt. Ugyanúgy elindul ez a folyamat a közösségi közlekedési eszközök esetében és az autómegosztó szolgáltatásokkal. A Bosch a Stuttgart Services projekt keretében már ma kitekintést nyújt a jövő közlekedésére. Egy szoftveres megoldással a műszaki és szolgáltató vállalkozás különböző közlekedési módokat kapcsol hálózatba. A helyiek autó- és kerékpármegosztókat, helyi érdekű vasutakat, vonatokat és buszokat mind egyetlen közös chipkártyával használhatnak, sőt ez még uszodai belépőként és könyvtári olvasójegyként is funkcionál.


Harmadik: a tárgyak internete összekapcsolja a mobilitást, az okosotthont és az okosvárost

Az összeköttetés Denner elképzelései szerint még az A és B pont közötti utazásnál is sokkal többet takar. „Nemcsak a mobilitást gondoljuk újra, hanem egyúttal össze is kötjük az emberek különböző élettereit” – magyarázta. Amikor az autó a felhő által kapcsolódik az okosotthonhoz vagy akár az okosvároshoz, akkor az mindenki számára előnyöket teremt. „

- A Bosch gondoskodik arról, hogy a mobilitás és az intelligens szolgáltatások problémamentesen egybeolvadjanak. Nemcsak a legjobb utat biztosítjuk az úti céljukhoz, hanem a hálózatba kapcsolással még idővel is megajándékozzuk őket – erősítette meg Denner. Nagyon jó példa erre a postai csomagok átvétele. Ha a jövőben valaki éppen nincs otthon, akkor sem marad le az érkező küldeményről. Elég egy rövid videotelefonálás a postással, és még a vonaton vagy az autóban is átvehető a posta az okosotthonnal való összeköttetés jóvoltából.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....