okostelefon
A már ismert parkolási folyamatot forradalmasítja, többé nem az ügyfél parkolja le, és keresi meg újra autóját, hanem a jármű önállóan elnavigál egy üres helyre, és később egyedül visszatalál kényelmesen várakozó tulajdonosához. A parkolóház intelligens infrastruktúrája, a Bosch járműszabályzó rendszere és a Mercedes-Benz fedélzeti érzékelőinek legújabb nemzedéke közötti együttműködés, valamint a car2go járműmegosztási szakértelme teszi lehetővé az automatizált parkolást. Így válik lehetségessé az automatizált manőverezés a közeljövő megfelelően felszerelt parkolóházaiban.
– Mindig ügyfeleink állnak a figyelmünk középpontjában, minden tevékenységünk az ő javukat szolgálja. A jövőben még az autóik is odamennek majd hozzájuk – magyarázza Prof. Dr. Thomas Weber, a Daimler AG igazgatótanácsának a csoportszintű kutatásért és a Mercedes-Benz személyautók fejlesztéséért felelős tagja. „Partnerünkkel, a Bosch-sal és a car2go mobilitási szolgáltatásunkkal egy infrastruktúrán alapuló, teljesen automatizált „parkolóinas” szolgáltatást fejlesztünk és tesztelünk. Ez számunkra egy újabb lépés az automatizált autóvezetés felé – avagy ebben az esetben az automatizált parkolás felé!”
– A teljesen automatizált parkolás előbb áll készen a sorozatgyártásra, mint a teljesen automatizált autóvezetés –mondja Dr. Dirk Hoheisel, a Bosch igazgatótanácsának e rendszerekért felelős tagja. „A kis haladási sebesség és a parkolóházba telepített infrastruktúra által nyújtott információk jóvoltából ez egy gyorsan megvalósítható elképzelés.”
A működése olyan egyszerű, mint elképzelni: az okostelefonnal lefoglalható egy car2go jármű. Amint az ügyfél megérkezik a parkolóház felvételi zónájába, az autó önállóan odaáll, és indulhat a közös utazás. Az autó leadása hasonlóan kényelmes. Az ügyfél egyszerűen leparkol az átadási zónában, és okostelefonjával visszaadja a járművet. A parkolóház intelligens rendszere rögzíti a beérkezett autót, elindítja azt, és elirányítja a számára kijelölt parkolóhelyre.
A Bosch fejleszti a parkolóházba telepítendő infrastruktúrát, amely magában foglalja a parkolóhelyek foglaltság-érzékelőit, a kamerákat és a kommunikációs technológiát. Ezen kívül a Bosch felel majd a járműbe építendő, a parkolási folyamatot szabályozó kommunikációs berendezésért, és a Daimlerrel közösen határozza meg a meglévő járműrendszerekkel való kommunikációhoz használandó interfészt. A Daimler szabályozza majd be a car2go járművek szoftverét és érzékelőit, és lehetővé teszi a további innovációs ugrásokat a car2go járműmegosztási modelljében.