eredmények
Szerző: Heimer György
A modelloffenzíva újdonságait a bajor márka nemrégiben megtartott, évadnyitó sajtótájékoztatóján harangozták be, amelyen már hagyományszámba menően a tavalyi esztendő globális és magyarországi értékesítési teljesítményét értékelték. Az nem megy újdonságszámba, hogy a BMW csoport 2021-ben is – szinte minden üzletágban – újabb eladási rekordot könyvelhetett el: a 4063 darabos eladás az előző évhez viszonyítva 16 százalékos növekedést jelent. A cégcsoporthoz tartozó Miniből 25 százalékkal több, 475 kocsi ment el Magyarországon, ami a valaha volt legmagasabb ilyesfajta éves értékesítési eredmény. Mindezzel együtt, a rekordok ellenére 2021-ben a Mercedes több mint 5600 jármű eladásával jócskán megelőzte bajor riválisát, és a német prémiumtrió harmadik tagja, az Audi is kénytelen volt átengedni harmadik helyezését a Volvónak: a svéd márka 2536, a négykarikás cég 2107 darabos eladásai mind kétszámjegyű növekedésnek felel meg.
Visszatérve a BMW teljesítményének értékelésére, az eladási adatokból az is kitűnik, hogy az eladott járművek közel felét az X jelű SAV/SAC (Sport Activity Vehicle/Coupe) modellek tették ki. A legnagyobb növekedést a magasabb árfekvésű X5 és X6 érte el, és emellett a müncheni prémiumgyártó az összkerék-meghajtási (X drive) arányt tekintve megelőzi az Audi (Quattro) és a Merci (4Matic) hasonló mutatóit. Tavaly a három legnépszerűbb BMW modell az X6 (605 db.), a 3-as (563) és az 5-ös (426) volt. Az is a tavalyi év sajátosságai közé tartozik, hogy a csoport plug in hibrid hajtású modelljeinek regisztrációja némileg csökkent a tisztán elektromosok javára. Ez utóbbiak sorában a Mini Cooper SE típus (126 db.) bizonyult besztszellernek, és az is érdemleges, hogy a már nyolcadik évébe lépett i3-as is keresettnek bizonyult, 96 kocsi talált gazdára.
Az évadnyitó sajtótájékoztatóján ugyanakkor hangsúlyozottan sok szó esett a BMW stratégiai terveiről is, amelyekben alighanem az elektrifikáció a legmeghatározóbb. Mint mondták, 2023-ra a márka által lefedett szegmensek 90 százalékában kínálnak majd legalább egy elektromos járművet. Az elektromos és a plug in modellek globális forgalma tavaly több mint 70 százalékos növekedést ért el az előző évhez viszonyítva, részaránya a teljes eladásokban 13 százalék. Az új e-modellek sorában 2023-ra ígérik az elektromos 5-ös és nem utolsósorban az első teljesen villanyos Rolls-Royce modell, a Spectre színrelépését. Mindemellett a cégcsoport kiemelt célkitűzései között szerepel, hogy a 2030-as évek elején már minden Mini és Rolls teljesen elektromos lesz, csakúgy, mint a motoros részleg, a BMW Motorrad jövőbeni városi kétkerekűi.