versenyautó

A BMW M Hybrid V8 versenyautó a 20-as rajtszámot viseli a Le Mans-i 24-óráson

2024.02.13.

A visszaszámlálás megkezdődött: május 21-én a BMW leleplezi huszadik guruló műalkotását, amelyet a New Yorkban élő kortárs képzőművész, Julie Mehretu hoz létre.

A BMW M Hybrid V8 versenyautó a párizsi Pompidou központban ünnepelt világpremierje után néhány héttel rajthoz áll a Le Mans-i 24-órás futamon. A művész már bemutatta a következő BMW Art Car első dizájnterveit, most pedig az is hivatalossá vált, hogy a dél-afrikai Sheldon van der Linde, a holland Robin Frijns és a német René Rast triójával versenyző műalkotás a 20-as rajtszámot viseli majd.

A 20-as rajtszámot viselő BMW M Hybrid V8 versenyautó az első BMW Art Car, mióta a 2017-es szezonban a John Baldessari kézjegyét viselő BMW M6 GTLM versenyautó rajthoz állt a Daytona-i 24-órás futamon, a Cao Fei által megtervezett BMW M6 GT3 versenyautó pedig az FIA GT World Cup makaói futamán. Le Mans-ban sorra álltak rajthoz a leghíresebb BMW Art Car versenyautók: 1975-ben Alexander Calder, majd 1976-ban Frank Stella BMW 3.0 CSL modellje, 1977-ben a Roy Lichtenstein által tervezett BMW 320i Turbo, 1979-ben Andy Warhol BMW M1 versenyautója, 1999-ben a Jenny Holzer által megálmodott BMW V12 LMR, majd 2010-ben a Jeff Koons kézjegyét viselő BMW M3 GT2. Ebbe az illusztris körbe gurul be idén Julie Mehretu BMW M Hybrid V8 versenyautója.

A huszadik BMW Art Car megálmodásához Julie Mehretu átfogó munkássága széleskörű szín- és formavilágát hívta segítségül: a homályos fényképektől és a pontozott rácsmotívumoktól kezdve, a neonszínű festékszórókon át, egészen a művész ikonikus, gesztusjelzésekkel dolgozó absztrakcióiig. Az így születő végeredményt egy nagyfelbontású fényképként, karosszériafényezést segítő háromdimenziós fénytervezési technológiával viszi majd fel a versenyautó karosszériájára. Mint ilyen, a Le Mans-ban rajthoz álló BMW M Hybrid V8 versenyautó teljes egészében egyedülálló alkotás lesz.

Julie Mehretu most először dolgozik együtt a BMW-vel háromdimenziós formátumban. A BMW M Hybrid V8 versenyautó felületeinek és vonalvezetésének összjátéka a művész festészeti elemeinek egyedülálló aspektusát kelti életre, az alkotói folyamat merőben új perspektíváit nyitva meg Mehretu előtt. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA – Federation Internationale de l‘Automobile) szabályzata szerint a BMW M Hybrid V8 versenyautón kizárólag karosszériafóliaként szerepelhet a háromdimenziós műalkotás, a huszadik BMW Art Car megalkotásában ezért Julie Mehretu szorosan együttműködik a Manuel Eberl és Gertraud Brenninger vezette German Race Spirit csapattal, amely már meghatározó tapasztalattal rendelkezik e téren: korábban a Jeff Koons által megálmodott tizenhetedik BMW Art Car guruló műalkotás egyedi karosszériaborításának felvitelében is közreműködtek.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.23
Egy hónap alatt több mint 8 millió forint adomány gyűlt össze a magyar autóvezetők jóvoltából az....
2025.12.23
Hatalmas mérföldkőhöz érkeztünk: a Rába Magazin és elődjei teljes egészében digitalizálásra....
2025.12.23
Míg 2005-ben a targoncavezetőn múlott minden egy raktárban, 2025-ben már mesterséges intelligenciát....
2025.12.23
Rosta Gergely, az Opel magyarországi igazgatója ünnepélyes keretek között adta át az ötszázadik....
2025.12.23
A leállósávban állt meg a rendőr és a tűzoltó, amikor letarolta őket a kisbusz. ..
2025.12.23
A Škoda Auto az év eleje óta már 100 000 darab tisztán elektromos Elroq kompakt SUV-ját gyártotta....
2025.12.23
A KTM motorkerékpár-gyártó visszahívja a KTM 390 Adventure R, Adventure X, Enduro R és SMC R....
2025.12.22
A hónap tragikus híre, hogy motorozás közben életét vesztette egy fiatal kolumbiai motoros, aki....
2025.12.22
A MÁV-csoport idén is jelentős erőforrásokat fordított a vandalizmus, különösen a graffitis....
2025.12.22
Ha azt hittük volna, hogy Ken Block után nem képes stílusosabban megemlékezni 80-as évekbeli....