BMW
2017 áprilisában a BMW Group világszerte 192 ezer 494 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely az előző április tükrében 7,4 százalékos értékesítési fejlődést, a vállalatcsoport történetében pedig új negyedik havi eladási rekordot jelent. A január és április között eltelt első harmadév ezzel párhuzamosan ugyancsak új csúcsot hozott: a BMW, a MINI és a Rolls-Royce összesített eladásai 5,8 százalékos abszolút növekedés mellett, 779 ezer 736 darabon álltak meg.
- Rendkívül széles modellpalettánk folyamatos, átfogó bővítésével a BMW Group hónapról hónapra fenntartja hosszú távon is nyereséges értékesítési növekedését – fogalmazott Dr. Ian Robertson. - Modellpalettánk sorozatait kimagasló ügyfél-érdeklődés övezi, számos olyan, kiugróan népszerű modellel, mint például a BMW X1, az új BMW 5-ös sorozat vagy a 7-es BMW. Az új 5-ös sorozat portfóliójának bővítésével párhuzamosan az új generáció iránti kereslet is folyamatosan nő, amely már szinte kétszer olyan intenzív, mint amilyet az előző modell piaci bevezetése utáni megegyező időszakban regisztráltunk – mondta a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.
- Azáltal pedig, hogy a BMW hálózatról tölthető modelljei iránt idén több mint 80 százalékkal magasabb ügyfél-érdeklődés mutatkozik, biztos vagyok benne, hogy az év végén átlépjük a célként kitűzött 100 ezer darabos értékesítési értéket, amellyel ismét megerősítjük a tisztán elektromos és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek szegmensében elfoglalt piacvezető pozíciónkat – tette hozzá.
2017 első négy hónapjában a BMW világszerte 668 ezer 095 darab új autót értékesített, amely 6,2 százalékkal múlja felül a 2016 első harmadévében regisztrált értéket. Az április ebből 164 ezer 641 darabbal vette ki a részét, amely az előző áprilishoz képest 9,4 százalékos gyarapodásnak felel meg.
A kimagasló eladási fejlődéshez a bajor prémiumgyártó összes modellsorozata hozzájárult, a BMW X modellcsalád legkisebb tagja például 80,9 százalékkal (22 147 darab), a BMW 7-es sorozat 33,7 százalékkal (5 376 darab), míg a BMW X3 17,3 százalékkal (12 440 darab) több ügyfél tetszését nyerte el idén áprilisban, mint egy évvel ezelőtt. A BMW 5-ös sorozat, amelynek új modellgenerációja a bajor gyártó legtöbb értékesítési piacán áprilisban ünnepelte első teljes értékű hónapját, ez idő alatt 27 572 példányban talált gazdára.
A BMW i divízió és a BMW iPerformance paletta jövőbe mutató négykerekűi iránt mutatkozó ügyfél-érdeklődés idén áprilisban 43,4 százalékkal (6 466 darab), az idei év első négy hónapjában pedig 82,7 százalékkal nőtt (25 883 darab). Tisztán elektromos és plug-in hibrid portfóliója nyolc tagjával a BMW Group a prémium autógyártók legszélesebb hálózatról tölthető palettájával büszkélkedhet.
110 643 darab újautó-átadásával a MINI az idei év első négy hónapjában 3,6 százalékkal több modellt értékesített, mint 2016 hasonló időszakában. A paletta legsikeresebb képviselője az ez idő alatt 10 871 darabban elkelt MINI Cabrio (86,2 százalékos növekedés), valamint a 19 203 példányban értékesített MINI Clubman (16,9 százalékos fejlődés). Az előző év extrém magas negyedik havi mutatója mögött az idén áprilisban átadott 27 588 darab négykerekű 3,0 százalékos csökkenéssel zárt.