innováció
A tisztán elektromos meghajtású gépkocsik által kínált vezetési élmény tekintetében a BMW i3 világszerte abszolút mérceként szolgál. Ez azonban nem csupán az új BMW i3s modellben dolgozó erőforrás megnövelt erejének, hanem a BMW eDrive hajtáslánc-technológia azonnali teljesítmény-leadási kvalitásaihoz kifejlesztett, innovatív kipörgésgátló rendszernek is köszönhető. A BMW i divízió legsportosabb kompaktjában bemutatott technológia kedvezőtlen időjárási- és útviszonyok közepette, intenzív gyorsulásnál, a fékenergia-visszatáplálás aktív fázisában és kanyarból kigyorsítás közben is megnövelt vonóerőt és biztosabb menetstabilitást garantál.
Az új BMW i3s modellhez kifejlesztett dinamikus kipörgésgátló (DTC – Dynamic Traction Control) legnagyobb innovációja az ötvenszer gyorsabb rendszerreakció, amely annak köszönhető, hogy a technológia közbeavatkozását végző számítások – a hagyományos menetstabilizáló rendszerektől eltérően – nem a vezérlőegységben, hanem közvetlenül a hajtásláncban történnek, a jeltovábbítás így nem vesz igénybe időt. Eme iránymutató megoldás ismét ékes bizonyítékként szolgál arra, hogy a BMW i divízió élen jár a BMW Group járműveiben alkalmazott úttörő technológiák kifejlesztésében, a vállalatcsoport pedig az újabbnál újabb innovációkat a tömegtermelésben kínált összes gépkocsiban alkalmazza.
„Az álló helyzetből rendelkezésre álló, kimagaslóan nagy forgatónyomatéknak és a gázpedál legapróbb érintésére is azonnal reagáló hajtásláncnak köszönhetően az elektromos motorok a hagyományos, belsőégésű erőforrásokhoz képest jóval gyorsabb menetstabilizáló rendszereket igényelnek” – nyilatkozta Peter Langen, a BMW futómű-fejlesztési részlegének vezetője.
Az új BMW i3s modell világpremierjére ezért a bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei egy vadonatúj kipörgésgátló rendszert fejlesztettek ki, kifejezetten az elektromos mobilitás szempontjai szerint. A technológia gyorsabb közbeavatkozási képessége azonban nem csupán a tisztán elektromos meghajtású modellek kiváltsága, hiszen a vonóerőt, a menetstabilitást és a menetdinamikát egyaránt optimalizáló, innovatív kipörgésgátló rendszer a belsőégésű erőforrással szerelt hajtásláncok reagálási idejét is gyorsíthatja. A BMW Group ezért a jövőben minden új BMW és MINI modellt az új BMW i3s modellhez kifejlesztett, innovatív rendszerrel szereli fel – legyen akár első-, hátsó- vagy összkerékhajtású –, hogy a vezetés a kedvezőtlen időjárási-, illetve útviszonyok közepette is minden korábbinál intenzívebb és biztonságosabb élmény legyen.