innováció

A BMW Group összes modellje megkapja a i3S kipörgésgátló rendszerét

2018.01.04.

A BMW i divízió legsportosabb kompaktjához kifejlesztett technológia ötvenszer gyorsabb rendszerreakciót, ezáltal kedvezőtlen útviszonyok közepette és fékenergia-visszatápláláskor egyaránt nagyobb vonóerőt, illetve még biztosabb menetstabilitást garantál.

A tisztán elektromos meghajtású gépkocsik által kínált vezetési élmény tekintetében a BMW i3 világszerte abszolút mérceként szolgál. Ez azonban nem csupán az új BMW i3s modellben dolgozó erőforrás megnövelt erejének, hanem a BMW eDrive hajtáslánc-technológia azonnali teljesítmény-leadási kvalitásaihoz kifejlesztett, innovatív kipörgésgátló rendszernek is köszönhető. A BMW i divízió legsportosabb kompaktjában bemutatott technológia kedvezőtlen időjárási- és útviszonyok közepette, intenzív gyorsulásnál, a fékenergia-visszatáplálás aktív fázisában és kanyarból kigyorsítás közben is megnövelt vonóerőt és biztosabb menetstabilitást garantál.

Az új BMW i3s modellhez kifejlesztett dinamikus kipörgésgátló (DTC – Dynamic Traction Control) legnagyobb innovációja az ötvenszer gyorsabb rendszerreakció, amely annak köszönhető, hogy a technológia közbeavatkozását végző számítások – a hagyományos menetstabilizáló rendszerektől eltérően – nem a vezérlőegységben, hanem közvetlenül a hajtásláncban történnek, a jeltovábbítás így nem vesz igénybe időt. Eme iránymutató megoldás ismét ékes bizonyítékként szolgál arra, hogy a BMW i divízió élen jár a BMW Group járműveiben alkalmazott úttörő technológiák kifejlesztésében, a vállalatcsoport pedig az újabbnál újabb innovációkat a tömegtermelésben kínált összes gépkocsiban alkalmazza.

„Az álló helyzetből rendelkezésre álló, kimagaslóan nagy forgatónyomatéknak és a gázpedál legapróbb érintésére is azonnal reagáló hajtásláncnak köszönhetően az elektromos motorok a hagyományos, belsőégésű erőforrásokhoz képest jóval gyorsabb menetstabilizáló rendszereket igényelnek” – nyilatkozta Peter Langen, a BMW futómű-fejlesztési részlegének vezetője.

Az új BMW i3s modell világpremierjére ezért a bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei egy vadonatúj kipörgésgátló rendszert fejlesztettek ki, kifejezetten az elektromos mobilitás szempontjai szerint. A technológia gyorsabb közbeavatkozási képessége azonban nem csupán a tisztán elektromos meghajtású modellek kiváltsága, hiszen a vonóerőt, a menetstabilitást és a menetdinamikát egyaránt optimalizáló, innovatív kipörgésgátló rendszer a belsőégésű erőforrással szerelt hajtásláncok reagálási idejét is gyorsíthatja. A BMW Group ezért a jövőben minden új BMW és MINI modellt az új BMW i3s modellhez kifejlesztett, innovatív rendszerrel szereli fel – legyen akár első-, hátsó- vagy összkerékhajtású –, hogy a vezetés a kedvezőtlen időjárási-, illetve útviszonyok közepette is minden korábbinál intenzívebb és biztonságosabb élmény legyen.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....