Berlin
Oliver Zipse: A BMW főnöke azt feltételezi, hogy a világpiac még nem elég érett ahhoz, hogy nélkülözze a belsőégésű motorokat. (Fotó: BMW)
Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója figyelmeztetett a belsőégésű motorok túl korai és meggondolatlan betiltására. Az elektromobilitás ma a leggyorsabban növekvő piaci szegmens – hangzott el a CSU csoport zárt konferenciáján a Bundestagban. "De a legnagyobb piaci szegmenst abszolút értékben messze a belsőégésű motorok jelentik Németországban, de Európában és világszerte is.
Zipse:Káros lenne, ha egyszerűen feladnánk egy olyan technológiát, amelyben világpiaci pozíciót foglalunk el
Ha megpróbálják betiltani ezt a technológiát Németországban és Európában, akkor elveszíti ezt a technológiát a világpiacon - mondta Zipse. "Ezért arra is figyelmeztetünk, hogy ezt túl korán tegyük, és ne adjunk esélyt az átalakulásnak a piacokkal együtt fejlődni." Káros lenne, ha egyszerűen feladnánk egy olyan technológiát, amelyben világpiaci pozíciót foglalunk el – „majd mások egyszerűen bemennek ebbe a piaci szegmensbe” – mondta a BMW főnöke. "Azt hiszem, ez nem segít az éghajlaton vagy senki máson."
Dobrindt támogatja a szintetikus üzemanyagokat
Fotó: www.alexander-dobrindt.de
Alexander Dobrindt, a CSU regionális csoportjának vezetője óva intett attól, hogy az elektromobilitásra összpontosítsanak egyoldalúan. "A belső égésű motor évtizedek óta segítette a jólétet Németországban, munkahelyeket és hozzáadott értéket teremtett. Ezért nem szabad ideológiai okokból egyoldalúan lemondani róla." Tovább kell fejleszteni a CO2-semlegesség irányába. Ez szintetikus üzemanyagokkal lehetséges.