elektromos autó
A zéró károsanyag-kibocsátású Golfot egy 115 lóerős, 270 Nm nyomatékú villanymotor mozgatja, amely 100 km/h-ra 10, 4 másodperc, 60 km/h-ra 4,2 másodperc alatt gyorsítja fel az autót, amely így városban kellően dinamikus. A villanyautó hatótávolsága vezetési stílustól függően 130-190 kilométer, a vásárlóknak megnyugtató lehet, hogy a 24,2 kilowattórás akkumulátorra a gyár 8 év vagy 160 ezer kilométer garanciát vállal.
Úgy számol a Volkswagen, hogy Németországban 100 kilométer megtétele 3,28 euróba (1013 forintba) kerül majd a villany-Golffal, mivel a kocsi fogyasztása 12,7 kilowattóra áramot fogyaszt ekkora távon. Magyarországon ez az összeg a felére, körülbelül 500 forintra csökkenne a kedvezőbb áram díjszabás miatt.
Meglehetősen magas, 34900 eurós (10,8 millió forintos) alapárát az e-Golf a gazdag felszereltségével kompenzálja, a Volkswagen első full-LED fényszórója, az automata klímaberendezés, a fűtött szélvédő, a navigációs rendszer, a jó légellenállású alufelnik, és az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok is a szériafelszereltséghez tartoznak. A normál Golfoktól a C-alakú LED-es nappali fény és a hiányzó kipufogócső különbözteti meg az elektromos Golfokat.
A Volkswagen nagyon ügyelt rá, hogy az e-Golf ne legyen drágább a pár hónapja bevezetett, szintén elektromos BMW i3-asnál, az alapára ezért 50 euróval kevesebb, mint a bajor villanyautóé.