útépítés
Az átadóünnepségen Palkovics László innovációs és technológiai miniszter azt mondta: 2030-ra fél órán belül az ország bármely pontjáról elérhető válik egy gyorsforgalmi út. A miniszter kifejtette, a kormány fejlesztési terveinek alapvető stratégiai célja a minőségi közúthálózat hiányzó elemeinek pótlása. - Azon dolgozunk, hogy az autópályákat és az autóutakat lehetőség szerint minél nagyobb számban és minél előbb elvezessük az országhatárokig. Továbbá négysávos összeköttetésekkel kapcsoljuk be a gyorsforgalmi hálózatba a ma még csak kétsávos főutakon elérhető megyei jogú városokat - tette hozzá.
- Az északi elkerülő most elkészült szakaszával kialakult a teljes körgyűrű, amellyel a kecskemétiek hetente 2500 áthaladó teherautó lég- és zajszennyezésétől mentesülnek - mondta Palkovics László. A miniszter szerint, a jelenleg is zajló és még várható fejlesztésekkel új lendületet kaphat a megyeszékhely gazdasági, ipari, innovációs, felsőoktatási, idegenforgalmi és számos egyéb területen mutatkozó jelentős erősödése. Mint mondta, elképzelhető, hogy a Dunától keletre Kecskemét lesz az első hazai nagyváros, amely észak-déli, és egyben kelet-nyugati irányú gyorsforgalmi kapcsolattal is rendelkezik majd.
Az M5-ös autópálya már évtizedek óta az autósok rendelkezésére áll Budapest és Szeged irányába. Keleti irányban az M44 biztosít majd magas színvonalú összeköttetést. A békéscsabai gyorsforgalmi kapcsolatot megteremtő autóút két távolabbi szakaszán már jelenleg is dolgoznak a kivitelezők. Nyugati irányban folyamatban van az M8 gyorsforgalmi út előkészítése, ami a jövőben összeköti majd az M7-es autópályát Dunaújvároson keresztül Kecskeméttel. Az építkezéssel 2022 után összeköttetés jön létre - a főváros érintése nélkül - az M7-es, az M6-os és az M5-ös autópálya között.
Az új sztrádakapcsolat rövidebb idő alatt, alacsonyabb költséggel megtehető utat jelent majd a Dél-Alföld és a Balaton térsége között. A tervezett szakaszok fontos mérföldkövei lesznek a Gratz - Klagenfurt térségéből induló Körmenden, Veszprémen, Dunaújvároson át Kecskemétig, majd két ágban Egerig és Békéscsabáig folytatódó M8 tengely építésének - sorolta Palkovics László. Hangsúlyozta, a következő években Magyarország szintet lép a gyorsforgalmi hálózat fejlettségében, hiszen mint mondta, "a közlekedéspolitika fő víziója, hogy 2030-ra az ország bármely pontjáról 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos útszakasz". E törekvés megvalósítása is hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország az elkövetkező időszakban Európa öt leginkább élhető országa közé tartozzon - tette hozzá.
Juhász Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) útfejlesztési igazgatóhelyettese a beruházásról elmondta: a 445-ös út tervezése 2006-ban kezdődött, majd a 2009-ben megszerzett építési engedélyeket követően az 5-ös főúttól a 44-es útig terjedő, 10,3 kilométer hosszú szakaszát 2015 augusztusában adták át. Kifejtette, a most elkészült 3,3 kilométeres szakasz 2016 decemberében megkezdett munkálatai során a kétszer egysávos út mellett négy körforgalom, az elkerülő út és az M5-ös autópálya kereszteződésében egy csomópont, pihenő, valamint az autópálya felett egy 58 méteres híd is épült.