orosz piac
A Toyota 2012 tavaszán alapított vegyes vállalatot a nagy SUV gyártására Vlagyivosztokban. Havonta ezer autót szereltek össze, az Oroszország elleni szankciók miatt kibontakozó gazdasági válság azonban megpecsételte a gyár sorsát, s végleg leállították a termelést. A jövőben Japánból importálják majd az autókat.
Vlagyivosztokban nem készül több a Toyota Land Cruiserből.
A vlagyivosztoki gyár bezárása nem jelenti azt, hogy a Toyota feladná Oroszországot. Ellenkezőleg, a szentpétervári gyárában meg akarja duplázni a termelést, évi százezer autó összeszerelését tervezik.
Szentpéterváron jelenleg a Camryt gyártják, 2016-tól pedig a RAV4 összeszerelését is tervezik.
A Krím lerohanása után életbe lépett szankciók igencsak megtépázták az orosz gazdaságát, ami visszavetette az új autók eladását is. Az automobilwoche.de német honlap szerint július végéig 35 százalékkal csökkent az autóértékesítés Oroszországban, a Toyota ennél is nagyobb veszteséget kénytelen elkönyvelni, eladásai 37 százalékkal estek vissza az elmúlt év azonos időszakához képest.