parkolás

Bezárnák a Honvéd téri parkolóházat Szegeden

2016.01.31.

Bár olcsóbb várakozni a szegedi parkolóházakban, mint az utcán, mégsem használják az autósok. A Honvéd térit a ráfizetéses üzemeltetés miatt inkább bezárnák a csalódott tulajdonosok - ha nem kellene akkor is adót fizetniük utána.

– Egy évben kétszer-háromszor járok Szegeden, de akkor mindig megbüntetnek – mondta a delmagyar.hu portálnak felháborodva a több mint hatezer forintos csekket rejtő mikuláscsomaggal a kezében Kanyó Tímea. A bosszús fiatal budapesti nőt – aki szerint a szegedi rendszer túl bonyolult – időtúllépés miatt büntették meg a Szepark ellenőrei, ezért gurult be a Tisza parkolóházba. Az épület második szintjén – amelynek három szintje 150 férőhelyes fedett parkolóként működik – az övén kívül még 5-6 autó állt. A „tető” még szellősebb volt, az elsőn viszont csak egy-két hely volt üres.

– Nagyjából ez a jellemző. Egyszerre 30-40 autó parkol nálunk, de átlagosan csak 1 óra 10 percet – magyarázta Bozsó István résztulajdonos. – Ez azt jelenti, hogy a parkolóház kihasználtsága úgy 10-15 százalékos. Legszívesebben bezárnánk – tett hozzá. A közel öt éve megnyílt parkolóházba befektetett pénz még úgy sem térül meg, sőt, folyamatos ráfizetést termel, hogy eladták a felső szinten lévő 35 lakást és a földszinti üzlethelyiségeket – tette hozzá Halasi Gábor, az épület másik résztulajdonosa.


Az önkormányzat azzal a megkötéssel adta el annak idején a telket, hogy ott parkolóháznak kell épülnie. Látva a kihasználtságot, a tulajdonosok többször szerették volna módosítani a szerződést, de a város ragaszkodott hozzá. – Ha csak az első szintet használnánk, és a többit lezárnánk, talán még meg is érné üzemeltetni, de így nem – mondta Bozsó. A parkolóhelyeket sem tudnák annyiért eladni, ami visszahozná a befektetést. Bezárhatnák ugyan az egész parkolóházat, de építményadót akkor is kellene utána fizetniük.

Annak ellenére is az utcán próbálnak parkolni az autósok, hogy a klinikák környékén minden hétköznap zsúfoltság van, reggelenként pedig küzdenek a helyekért. Ráadásul, mivel a zöld zónába tartozik, óránként 480 forintba kerül a várakozás, miközben a parkolóházban csak 400-ba.

Nem szeretik az automatát

– Továbbra is idegenkednek tőle a szegediek, hogy egy automatára bízzák a parkolást, ezért a kihasználtság átlagosan csak 21 és 25 százalék között mozog, havi átlagban 1000 autó áll be hozzánk, hiába alacsony, 280 forintos az óradíj – mondta el a portálnak Majó-Petri Zoltán. Az Arany János utcai, 151 férőhelyes parkolóházat üzemeltető SZKT ügyvezető igazgatója szerint a 2000 forintért árult heti „téli" bérlet a legnépszerűbb azok között, akik a hóban-fagyban nem akarják az utcán hagyni járművüket. A földszinti vendéglátóhely és az épületben működő kis panzió bérleti díjából, valamint a befolyó parkolási díjból nagyjából nullszaldósra hozzák ki a működtetést – tette hozzá.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....