parkolás

Bezárnák a Honvéd téri parkolóházat Szegeden

2016.01.31.

Bár olcsóbb várakozni a szegedi parkolóházakban, mint az utcán, mégsem használják az autósok. A Honvéd térit a ráfizetéses üzemeltetés miatt inkább bezárnák a csalódott tulajdonosok - ha nem kellene akkor is adót fizetniük utána.

– Egy évben kétszer-háromszor járok Szegeden, de akkor mindig megbüntetnek – mondta a delmagyar.hu portálnak felháborodva a több mint hatezer forintos csekket rejtő mikuláscsomaggal a kezében Kanyó Tímea. A bosszús fiatal budapesti nőt – aki szerint a szegedi rendszer túl bonyolult – időtúllépés miatt büntették meg a Szepark ellenőrei, ezért gurult be a Tisza parkolóházba. Az épület második szintjén – amelynek három szintje 150 férőhelyes fedett parkolóként működik – az övén kívül még 5-6 autó állt. A „tető” még szellősebb volt, az elsőn viszont csak egy-két hely volt üres.

– Nagyjából ez a jellemző. Egyszerre 30-40 autó parkol nálunk, de átlagosan csak 1 óra 10 percet – magyarázta Bozsó István résztulajdonos. – Ez azt jelenti, hogy a parkolóház kihasználtsága úgy 10-15 százalékos. Legszívesebben bezárnánk – tett hozzá. A közel öt éve megnyílt parkolóházba befektetett pénz még úgy sem térül meg, sőt, folyamatos ráfizetést termel, hogy eladták a felső szinten lévő 35 lakást és a földszinti üzlethelyiségeket – tette hozzá Halasi Gábor, az épület másik résztulajdonosa.


Az önkormányzat azzal a megkötéssel adta el annak idején a telket, hogy ott parkolóháznak kell épülnie. Látva a kihasználtságot, a tulajdonosok többször szerették volna módosítani a szerződést, de a város ragaszkodott hozzá. – Ha csak az első szintet használnánk, és a többit lezárnánk, talán még meg is érné üzemeltetni, de így nem – mondta Bozsó. A parkolóhelyeket sem tudnák annyiért eladni, ami visszahozná a befektetést. Bezárhatnák ugyan az egész parkolóházat, de építményadót akkor is kellene utána fizetniük.

Annak ellenére is az utcán próbálnak parkolni az autósok, hogy a klinikák környékén minden hétköznap zsúfoltság van, reggelenként pedig küzdenek a helyekért. Ráadásul, mivel a zöld zónába tartozik, óránként 480 forintba kerül a várakozás, miközben a parkolóházban csak 400-ba.

Nem szeretik az automatát

– Továbbra is idegenkednek tőle a szegediek, hogy egy automatára bízzák a parkolást, ezért a kihasználtság átlagosan csak 21 és 25 százalék között mozog, havi átlagban 1000 autó áll be hozzánk, hiába alacsony, 280 forintos az óradíj – mondta el a portálnak Majó-Petri Zoltán. Az Arany János utcai, 151 férőhelyes parkolóházat üzemeltető SZKT ügyvezető igazgatója szerint a 2000 forintért árult heti „téli" bérlet a legnépszerűbb azok között, akik a hóban-fagyban nem akarják az utcán hagyni járművüket. A földszinti vendéglátóhely és az épületben működő kis panzió bérleti díjából, valamint a befolyó parkolási díjból nagyjából nullszaldósra hozzák ki a működtetést – tette hozzá.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.30
A Bátaszéki Autópálya Alosztály járőrei igazoltattak egy autóst, aki házilag készített rendszámot....
2025.01.30
Az új autók regisztrációja 6,1 százalékkal 253 789 autóra nőtt tavaly. A legnagyobb érdeklődést a....
2025.01.30
A MINI John Cooper Works még kedvezőtlen útviszonyok közepette is lélegzetelállítóan sportos....
2025.01.30
Az elektromos SUV 3,3 másodperc alatt képes elérni a 60 mérföld/órás sebességet, amivel a valaha....
2025.01.30
Meghosszabbította együttműködését a szörfvilágszövetséggel a Lexus, és ennek örömére egy különleges....
2025.01.30
A következő modellévben két meghatározó technológiai frissítésre kerül sor a XC40, EX40, EC40, S60....
2025.01.30
Baleset miatt lezárták az M1-es autópálya Győr felé vezető oldalát, mert egy kisteherautó hátulról....
2025.01.30
Már most több mint 7 kilométeres a dugó. ..
2025.01.30
A TT Parts Hungary dolgozói gyűjtötték össze a meglepetés macskaeledel adományt, amit "házhoz is....
2025.01.30
A BMW M GmbH új különkiadással bővíti portfólióját a nagyteljesítményű sportautók szegmensében:....