járműgyártó

A gyárbezárást, vagy legalábbis a gyártómű termelésének átszabását az elektromos autók iránti keresletcsökkenéssel magyarázzák. E visszaesés érzékenyen érinti az Audit is, miután a cégcsoport jelentős összegeket fordított a brüsszeli gyártókapacitások bővítésére és a technológiai megújításra. A 2018-ban bemutatott Q8 e-tron luxusmodell iránti kereslet annyira elapadt, hogy jövőre állítólag gyártásának leállítását fontolgatják.
Az Audi már az év elején alarmírozott: az idei eladások csökkenek, miközben új modellek bemutatásán és a költségek leszorításán dolgozik. Mindennek nyomán a nem várt kiadások összege akár a 2,6 milliárd eurót is elérheti az idei pénzügyi évben. A 2023-ban 50 ezer autót kibocsátó brüsszeli gyár ugyanakkor régóta fennálló „strukturális kihívásokkal” küszködik: gondok vannak azzal, hogy túl közel fekszik a városhoz és magasra rúgnak a logisztikai költségek is. A VW csoport üzemi profitjai konszernszinten 20 százalékkal csökkentek az év első negyedében, részben amiatt, hogy az brüsszeli gyár termelését alkatrészhiány miatt februárban két hétre le kellett állítani. A Reuters közlése szerint most konzultációs folyamat kezdődik (a szakszerveztekkel), és ha nem találnak alternatív megoldásokat, szóba kerülhet a 3 ezer főt foglalkoztató gyártómű bezárása is.