MG

Bemutatta Hybrid+ technológiáját az MG - új mérce a B-szegmensben?

2024.06.28.

Az MG Motor büszkén jelenti be a vadonatúj MG3 modellben található fejlett Hybrid+ technológia hivatalos bemutatását. Ez a debütálás Görögország fővárosában, Athénban, egy új korszak kezdetét jelzi az MG számára a B-szegmens hatchback modellek piacán. Az új MG3 Hybrid+ Közép- és Kelet-Európában lesz elérhető az ügyfelek számára.

Az MG3 Hybrid+ hivatalos bemutatója során Athénban a kelet-közép-európai régió újságírói először tesztelhették az autót a görög tengerpart rendkívüli tájai között.

A vadonatúj MG3 egy élvonalbeli hibrid hatchback, amely új mércét állít fel kategóriájában Közép- és Kelet-Európában. A hatékonyságra tervezett villamosított technológia kiemelkedő teljesítményt biztosít, így az MG3 Hybrid+ tökéletes a gyors városi utazásokhoz és a hosszabb autópályás utakhoz egyaránt. Emellett az MG3 a B-szegmens leggyorsabb hibridjeként tűnik ki, kivételes vezetési élményt nyújtva.

"A vadonatúj MG3 Hybrid+ technológiával történő bevezetése jelentős előrelépést jelent az MG Motor számára. Ez a modell nemcsak az innováció iránti elkötelezettségünket példázza, hanem a teljesítmény és a hatékonyság páratlan keverékét is elhozza a B-szegmens piacára. Az MG3-at úgy terveztük, hogy izgalmas és szemet gyönyörködtető is legyen, fejlett technológiát és a ránk jellemző, élvezetes vezetési élményt kínálva a sofőröknek." - mondta Szabó Csaba, az MG Motor Hungary márkaigazgatója.

Az MG Hybrid+ hajtáslánc-technológiája az első hagyományos, nem plug-in hibrid rendszer, amelyet egy MG modellbe építettek be. A vadonatúj Hybrid+ rendszer lényege, hogy öt kulcsfontosságú elemet tartalmaz: motor, sebességváltó, akkumulátor, villanymotor és generátor.

Annak ellenére, hogy a hatékonyságra összpontosít, a villamosított technológia természetesen kiváló teljesítmény-előnyökkel jár. Az MG Hybrid+ hajtásláncának köszönhetően az MG3 a kategória legdinamikusabban gyorsuló B-szegmensbeli hibrid modellje, a 0-100 km/órás gyorsulási idő 8,0 másodperc. Az autópálya sebességre való gyorsulás – 80-120km/h-ról – hasonlóan lenyűgöző, mindössze 5,0 másodperc.

A 143 kW kombinált teljesítményű MG3 Hybrid+ 4,4 l/100 km-es üzemanyag-fogyasztást és 100 g/km CO2-értéket* biztosít. Ehhez hozzájárul az 1,83 kWh kapacitású akkumulátor, amely hosszabb tisztán elektromos hatótávolságot tesz lehetővé – jelentősen növelve ezzel a hatékonyságot.

A teljesen új MG3 75 kW-os 1,5 literes benzinmotorral és 100 kW-os villanymotorral, valamint külön generátormotorral rendelkezik, amely sokféle hajtáslánc-üzemmódot tesz lehetővé. Ez nemcsak a B-szegmens hibrid hatchbackjeihez képest biztosít kategóriavezető teljesítmény adatokat, hanem a vezetési környezettől függetlenül rugalmas működtetést is lehetővé tesz.

Ennek köszönhetően az MG3 a következő, a Hybrid+ rendszer által automatikusan kiválasztott üzemmódokban vezethető:

EV – Kizárólag elektromos meghajtású üzemmód, ameddig az akkumulátor töltöttsége lehetővé teszi.

Soros meghajtás – A benzinmotor a generátort hajtja, amely az elektromotort táplálja a meghajtáshoz.

Soros meghajtás és töltés – Soros meghajtás, valamint az akkumulátor feltöltése alacsony terhelés esetén.

Benzinmotoros meghajtás és töltés – A benzinmotor hajtja a kerekeket, miközben a generátoron keresztül tölti az akkumulátort.

Párhuzamos meghajtás – A benzinmotor és az elektromotor egyaránt hajtja a kerekeket.

A négyhengeres, 1,5 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotor 75 kW (102 LE) teljesítményű, és rendkívül magas, 41%-os termikus hatásfokot nyújt. A 100 kW-os (136 LE) villanymotorral kombinálva a Hybrid+ rendszer széles teljesítményt biztosít a teljes fordulatszám-tartományban.

A nagyobb teljesítményű motor beépítésével a nagy terhelésű vezetés nagy része - például a gyorsítás - elektromos meghajtással végezhető, a benzinmotor pedig zökkenőmentesen támogatja vagy átveszi az irányítást a nagyobb sebességeknél.

A motorhoz háromfokozatú automata sebességváltó csatlakozik, ami hatékony és élvezetes vezetési élményt tesz lehetővé. Rendkívül fontos, hogy az MG3 remekül reagál a gázadásra, miközben sima és kifinomult váltást is biztosít.

A vezetők háromféle vezetési mód - Eco, Standard és Sport - közül választhatnak, így testre szabhatják az MG3 reakciókészségét.

Az Eco üzemmód az optimális üzemanyag-fogyasztás érdekében van kalibrálva, és enyhe gázreakciót biztosít a járművezetők számára, míg a Standard üzemmód a gazdaságosság és a teljesítmény keverékét nyújtja, így a legtöbb utazási típusnál jól működik. A Sport mód érzékenyebb kalibrációt használ, amely a lehető legtöbbet hozza ki a kombinált teljesítményből, és a B-szegmens hibrid városi kisautó kategóriában az egyik legjobb teljesítményt nyújtja.

Az MG3 egy vadonatúj modell, amelyet az Egyesült Királyságban terveztek. Megnövelt méreteivel lényegesen nagyobb belső teret kínál az utasoknak. A tágas, 293 literes csomagtartóval büszkélkedő modell a városi kisautó hibrid modelljei között a csomagtérkapacitás tekintetében az élen jár.

A vadonatúj MG3 vásárlásánál számos stíluselem közül választhatnak az ügyfelek, többek között könnyűfém keréktárcsák, LED fényszórók és új színpaletta fényezései közül.

Egyik kiemelkedő jellemzője, hogy dupla képernyő került az autóba. A vezetők egy 7 colos digitális képernyőt és egy 10,25 colos központi infotainment rendszert kapnak. Az alapfelszereltség része a műholdas navigáció, az okostelefon-integráció az Apple CarPlay/Android Auto segítségével, valamint egy beépített alkalmazás, amely prémium szintű csatlakozási lehetőséget kínál, amely általában a magasabb kategóriájú modellekben látható.

Az MG3 beltere légkondicionálóval, négy hangszórós audiorendszerrel, Bluetooth-kapcsolattal, négy USB-porttal, valamint hátsó parkolóradarral és kamerával rendelkezik. A legmagasabb felszereltségi szinteknél elérhető a műbőr elemekkel ellátott kárpitozás, kulcsnélküli ajtónyitás, fűthető első ülések és kormánykerék, valamint 360 fokos kamera is.

Az MG3 esetében a biztonság a legfontosabb, ezért a legújabb fejlett vezetéstámogató rendszereket (ADAS) magában foglaló MG Pilot technológiával szerelték fel. Ez magában foglalja többek között az automatikus vészfékezést, az intelligens távolsági fényszóróvezérlést, a sávtartó asszisztenst sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel, az adaptív sebességtartó automatikát, a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszert és a forgalmi dugó asszisztenst. Természetesen az MG3 is a 7 év Háromszoros Gondoskodás Csomaggal elérhető a vásárlók számára, ami magában foglalja a 7 év gyári garanciát, a 7 éves országúti segélyszolgálatot, és a 7 év ingyenes állapotfelmérést.

Árak: Az MG3 Hybrid+ hazánkban háromféle felszereltségi szinttel lesz elérhető, melyek közül a belépő szint is többet nyújt az átlagosnál. A modell magyarországi listaára a belépő Comfort szinten 8 299 000 Ft, a középső Comfort+ felszereltség 8 899 000 Ft, a legmagasabb Luxury felszereltséggel pedig 9 499 000 Ft. A bevezetés szakaszában mindhárom felszereltségi szint 300 000 Ft-os kedvezménnyel érhető el, amihez a hivatalos értékesítés megkezdéséig fényezési felár nélküli élőrendelési kedvezmény is társul, 200 000 Ft értékben.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.10
A Datahouse adatai szerint 2024-ben 146 ezer 393 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2025.01.10
Három speciális kivitellel és egy kulcsfontosságú alkatrészpiaci fejlesztéssel bővíti a GR Yaris....
2025.01.10
Meghúzta a kocsija oldalát? Vagy valaki pusztán „brahiból” összekarcolta az autóját egy kulccsal?....
2025.01.10
Egy moldovai állampolgárságú férfit gyanúsít a rendőrség annak a vasárnapi balesetnek az okozásával....
2025.01.10
Az új autóban debütál a Volvo következő generációs SPA3 modulja, amely a vállalat eddigi....
2025.01.10
Csökkentek a Mercedes-Benz eladásai tavaly, elsősorban a mintegy negyedével kevesebb eladott....
2025.01.10
Túl vagyunk az Év Autója-szavazáson, megvan a 2025-ös nyertes, úgy hívják: Renault 5. És persze a....
2025.01.10
Az Európai Unió ingyenes InterRail-bérleteket biztosító, úgynevezett DiscoverEU-programja keretében....
2025.01.10
A VDA logisztikai bizottságának elnöke, Simon Motter, a Volkswagen Group Logistics vezetője....
2025.01.10
Egy 27 éves nő és hároméves gyermeke életét veszítette, miután egy személyautó elgázolta őket a 3-....