Bemutató

Bemutatta a BMW az első elektromos meghajtású modelljét

2013.07.30.

Bemutatták hétfőn a BMW első elektromos meghajtású modelljét, az i3 városi kisautót.

Az i-modellcsalád első sorozatgyártású tagjának hármas világpremierje volt, egyszerre mutatták be Londonban, New Yorkban és Pekingben. A bajor autógyártó cég szerint a modell forradalmi változást hoz az elektromos autók piacán. Az i3 úgy változtatja meg az egyéni közlekedést, mint a mobiltelefon a kommunikációt" - idézte a német sajtó Ian Robertsonnak, a BMW igazgatótanácsi tagjának a kocsi londoni bemutatóján elmondott beszédét.

A legfontosabb technikai újítás, hogy az utaskabin rendkívül könnyű anyagból, szénszál-erősítésű műanyagból készül, így a kocsi nem nehezebb egy hasonló méretű, hagyományos meghajtású autónál. A cég szerint azonban a kocsi koncepciója teljes egészében forradalmi. A fő elv a fenntarthatóság és hatékonyság. Ezeket az elveket a gyártásban, a felhasznált anyagokban és a kocsi használatában is érvényesítik.

A gyártási folyamatot úgy tervezték meg, hogy a lehető legkevesebb üvegházhatású gáz kerüljön a légkörbe. Az anyaghasználatra jellemző, hogy az ülések újrahasznosított PET-palackok felhasználásával készülnek, az utasteret díszítő faburkolatok pedig eukaliptuszból, mert azt nem kell vegyszerekkel kezelni.

Az elektromos motor 7,2 másodperc alatt gyorsítja fel óránkénti 100 kilométeres sebességre a világ első prémiumkategóriás elektromos kocsijának szánt modellt.

Egy töltéssel 130-160 kilométert lehet megtenni. A hatékonyság jegyében a kocsi egyik változatát az elektromos motor mellett egy 650 köbcentis benzinmotorral is felszerelik, ennek révén 300 kilométerre nő a hatótáv. A városi autót egy sor szolgáltatással együtt árulják. Ugyancsak a hatékonyság jegyében fejlesztették ki például azt a szolgáltatást, hogy a tulajdonos kedvezményesen bérelhet hagyományos meghajtású BMW-t, ha hosszabb útra indul.

Az i3 ősszel kapható az európai piacon, Amerikában és Ázsiában jövőre vezetik be. Az alapmodell ára csaknem 35 ezer euró.

A BMW adatai szerint 2010-ben valamennyi gyártót együttvéve világszerte csupán 7 ezer elektromos meghajtású kocsit adtak el, a piac azonban robbanásszerűen nő, és az idén már 150-160 ezer között lehet az értékesített elektromos autók száma. A városi autózás ökológiailag és gazdaságilag fenntartható, hatékony formája iránt a városi népesség növekedésével együtt egyre nagyobb lesz a kereslet - jósolta Ian Robertson, idézve az ENSZ becslését, amely szerint a következő 20-25 évben több mint a kétszeresére emelkedik, 4-5 milliárdra nő a városban élők száma. (MTI)

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.15
115 évvel ezelőtt, 1910. augusztus 1-én a ma Horvátországhoz, akkoriban a Magyar Királyság Zágráb....
2025.12.15
A mobilitási technológiák területén globális vezetőnek számító LG Electronics (LG) a 2026-os CES....
2025.12.15
A Pirelli mérnökei két új, nagy teljesítményű abroncsot mutattak be, amelyeket kifejezetten a....
2025.12.15
Megalakult a Magyar Mesterséges Intelligencia Tanács hétfőn Budapesten, testület egyebek mellett....
2025.12.15
Együttműködési megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem és a BYD Auto Hungary Kft., amely új....
2025.12.15
Kartellezés miatt bírságolta meg a Rombat SA román autóipari céget az Európai Bizottság - írta az....
2025.12.15
A politikusasszony első új autója volt az 1991-es Supra 2.5 GT Twin-Turbo Limited, amelyet ma már....
2025.12.15
Magyarországon a közlekedésnek mindenki számára alapjognak kell lennie - hangoztatta az építési és....
2025.12.15
A Toyota Európa kínálatában jelenleg 3 plug-in hibrid elektromos (C-HR, RAV4, Prius) és 6....
2025.12.15
A járműkommunikáció jövője már láthatáron van, de a világ nagy része még nem áll készen a teljes....