Volvo
Göteborgban mutatta be a Volvo pár meghívott újságíró előtt az új S90-est, amely az S80-ast váltja a palettán. A pár centi híján 5 méter hosszú, kupés tetővonallal rendelkező felső-középkategóriás limuzin ugyanarra a modulárisan alakítható padlólemezre épül, mint a tavaly bemutatott XC90, és a motorok is a nagy szabadidő-autóból származnak.
Minden motor, a benzinesek és a dízelek is kétliteresek és négyhengeresek, a teljesítményszinteket a feltöltés típusa határozza meg (egy vagy két turbó, turbó és kompresszor együtt). Az alapváltozatok elöl hajtanak, de felárért négykerék-meghajtás és nyolcfokozatú automatikus váltó is rendelhető lesz.
A T8 Hybrid jelzésű csúcsváltozatot a több mint 400 lóerős hibrid hajtáslánc mozgatja, amely egy turbós-kompresszoros benzinmotorból, egy hátsó tengelyhez beépített villanymotorból és egy, a főtengelyhez kapcsolt villanymotorból áll.
Belül az XC90-esből ismert formavilág és anyaghasználat köszön vissza, a műszerfal legfontosabb eleme az álló helyzetben beépített hatalmas érintőképernyő. Az S90 különlegessége a Pilot Assist vezetéssegéd, amely 130 km/h sebességig képes átvenni a kormányzást a vezetőtől országúton, autóúton, és autópályán.
Továbbfejlesztették a koccanásgátlóként elhíresült City Safety rendszert is, az új változat már nem csak a többi autót, a gyalogosokat és a kerékpárosokat veszi észre, hanem a nagytermetű állatokat, így a lovat, szarvast, vaddisznót, őzet, jávorszarvast, és a kengurukat is, és nemcsak nappal, hanem éjjel is. A rendszer először csak figyelmeztet a veszélyre, aztán magától is elkezd fékezni, ha a vezető nem tenné.
A nagyközönség először a januári, Detroiti Autószalonon találkozhat majd az új S90-essel, amelyből később kombi is készül majd V90 néven.