BMW 3 Series
Nem sokkal a legfrissebb, hetedik generációs 3-as BMW leleplezése után, végre a konnektorról tölthető hibrid változat technikai adatairól is bővebb információkat közölt a bajor autógyár. A paletta legkörnyezetbarátabbjának ígérkező modell tovább viszi az előd 330e kódnevét – az „e” betűvel utalva a villanyhajtásra – és szinte minden fontos technikai paraméterét igyekeztek kétszer olyan jóra fejleszteni.
A benzin-hibrid hajtáslánc alapját továbbra is egy 2,0 literes, négyhengeres, 184 lovas benzinmotor adja, ami mellett - illetve amivel -, egy 68 lovas elektromos motor dolgozik. Míg utóbbinak természetesen nincs szüksége váltóra, addig az előbbihez a gyors váltásai miatt elismert ZF-féle 8-fokozatú Steptronic automataváltót kapcsoltak. Ezeknél fontosabb azonban, hogy akkumulátor mérete 57%-kal növekedett, immáron 12 kWh-s (korábban 7,6 kWh), ezáltal a hatótávja is közel megduplázódott, az NEDC-ciklus szerinti 40 kilométerről, 60 kilométeresre nőtt, ráadásul a modernebb, WLTP szerint mérve, tehát itthon természetesen zöldrendszámra jogosult.
A BMW eddig is ismert volt az autó karakterét érdemben is megváltoztató, választható menetmódokról, amiket egy új XtraBoost móddal is megfejeltek a bajorok. Ez ideiglenesen 30 kW teljesítménytöbbletet szolgáltat a hálózatról tölthető szedánnak. Elektromos csúcssebességét is sikerült kitolni, mostantól 120 km/h helyett, 140 km/h a végsebesség tisztán elektromos módban. A legújabb BMW 330e iPerformance piaci bevezetését 2019 nyarán várhatjuk.