McLaren

Bemutatkozott a legolcsóbb utcai McLaren

2015.03.31.

Az 58 millió forintos 570S a Porsche 911 Turbónak és az Audi R8-nak lesz a konkurense.

A legújabb McLaren sportkocsi a cég legkisebb sorozatának, a Sport Series-nek az első modellje, a drágább Super Series-be a 650S és a 675 LT, a csúcsot jelentő Ultimate Series-be a P1 és a P1 GTR tartozik.

Az új 570S nagyon fontos a wokingi gyártó életében, mivel azt várják tőle, hogy gyártó a segítségével az éves termelését 4000 darabra tudja majd emelni a tavalyi 1649 darabról. Bár a kocsi a legkisebb és legolcsóbb McLaren modell, a teljesítményére és a menettulajdonságira így sem lehet majd panasz, mivel a fejlesztésénél felhasználták a drágább modelleknél szerzett tapasztalatokat.

A 3,8 literes ikerturbós V8-as és a hétfokozatú duplakuplungos váltó a 650S-ből származik, de az előbbiben az alkatrészek 30 százalékát kicserélték, így a teljesítmény 570 lóerőre, a nyomaték pedig 600 Nm-re csökkent. Az 570S így is csak hajszálnyival lassabb a 650S-nél: 3,2 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 328 km/h, az átlagfogyasztása pedig mindössze 9,2 liter.

Az 570S a mindössze 80 kilogrammot nyomó szénszálas önhordó váznak és az alumínium karosszériaelemeknek köszönhetően mindössze 1313 kilogrammot nyom, ami 150 kilogrammal kisebb az új Audi R8 tömegénél. A 650S keresztirányban összekötött interlink futóművét a kedvezőbb ár miatt nem kapta meg a kisebb modell, így a vásárlóknak be kell érnie a hagyományos kettős keresztlengőkarokkal, adaptív lengéscsillapítókkal és kanyarstabilizátorokkal. A háromállású (normál, sport, versenypálya) üzemmód kapcsoló nemcsak a futómű, de a motor, a váltó, a kormányzás és a stabilizáló elektronikai rendszerek beállításain is változtat. Széria a LED-es fényszóró és a karbon-kerámia féktárcsa.

A 4,53 méter hosszú, 2,1 méter széles és 1,2 méter magas újdonság hajszálnyival nagyobb minden irányban, mint a drágább és gyorsabb 650S. Nagy hangsúlyt fektetett a McLaren a mindennapi használhatóságra, ami a könnyebb be- és kiszállást lehetővé tevő küszöbökön, az utastérben kialakított tárolórekeszeken és a kategória legnagyobb (de így is csak 144 literes) csomagtartóján érződik. A műszerfal nem hasonlít egyetlen korábbi McLarenére sem, a lebegő középkonzol és az igényes bőrkárpitozás otthonos atmoszférát teremt belül. A 140 500 fontba, azaz 58 millió forintba kerülő kocsi világpremierjét az áprilisi New York-i Autószalonon tartják.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.02
Egy nem mindennapi, 2021-es felvételt kapott a Bpiautósok egy olvasójától. ..
2024.05.02
A magyarországi használtautó-piacon jelenleg az élen még a korábbi évtizedek hagyományosan erős....
2024.05.02
A nagyobb akkumulátorkapacitásnak és a frissített regeneratív fékezőszoftvernek köszönhetően....
2024.05.02
Pekingben mutatta be 1000 km-es hatótávú Shenxing PLUS elektromosautó-akkumulátorát a vállalat. ..
2024.05.02
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű vállalattal....
2024.05.02
Szegmensén túlmutató hely- és funkciókínálattal borítja rá az asztalt a kis szabadidőautók piacára....
2024.05.02
Május 10-én, a Mentők napján megemlékezést és ünnepet tart az Országos Mentőszolgálat. ..
2024.05.02
Nemrég egy illegálisan és nem hétköznapi módon tuningolt Suzuki Swift tulajdonosát igazoltatták a....
2024.05.02
A videó elején látszik, hogy egy kamion előzése okozza a torlódást, az autósoknak pedig nem....
2024.05.02
Egy új felszereltségi szinttel, valamint általában gazdagabb felszereltséggel kerül forgalomba a....