Porsche 718 Cayman

Bemutatkozott a legextrémebb Porsche 718 Cayman, a GT4 RS

2021.12.22.

A versenypályára optimalizált csúcsverzió 500 lóerős szívómotort és komoly aero-csomagot kapott.

Egyenesen a 911 GT3-asból emelte át a Porsche a négyliteres, 500 lóerős szívómotort a Cayman 718 GT4 RS számára, csak a szívórendszer elhelyezkedésén változtattak (a 10 lóerős deficit ebből adódik). A 9000-ig pörgethető, őrülten izgalmas hangú boxermotor legnagyobb nyomatéka 450 Nm, WLTP átlagfogyasztása 13,2 liter 100 kilométeren. Kizárólag hétfokozatú PDK duplakuplungos automatával kapható a kocsi, vagyis a kézi váltóról le kell mondani. Ellentétben a 911 GT3-assal, a motorhangot itt nem a kipufogó-, hanem a szívóhang dominálja, ugyanis a vezető feje mögött kialakított légbeömlőkkel javították a hathengeres légzését.

A GT4 RS 3,4 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/h-ra, a végsebessége 315 km/h, de nem is ez a lényeg, hanem a kanyarsebessége. A feszes, gumiszilentek nélküli, állítható futómű, a normál Cayman 718-hoz képesti 30 mm-es ültetés és a speciális Michelin abroncsok garantálják a kimagasló útfogást. A Cayman csúcsváltozata 7:04,511-es kört teljesített a Nürburgringen, ami 23,6 másodperccel gyorsabb volt a 420 lóerős, kisebb leszorítóerővel rendelkező sima GT4 idejénél. Ez hatalmas különbség, indokolja a 30 százalékkal magasabb árat.

Kívülről a hattyúnyak-formájú hátsó szárny, az állítható első diffúzor, a NACA légbeömlőkkel ellátott első csomagtérfedél, valamint az apró légterelő idomok és a hátsó oldalablakok helyén kialakított légbeömlők különböztetik meg a GT4 RS-t a sima GT4-től. Az új aero-csomag beállítástól függően 10-60 százalékkal nagyobb leszorítóerőt generál.

A GT4 RS tömege 1464 kg, ami 22 kg-al kevesebb, mint a PDK-váltós GT4 tömege. Ezt úgy érték el, hogy vékony Gorilla glass hátsó szélvédőt alkalmaztak, a sárvédők és az első csomagtérfedél szénszálból készül, az utastér pedig annyira spártai, hogy a kilincseket szövetpánttal, az ajtózsebeket hálóval helyettesítették.

Akinek ez sem elég, az megveheti a Weissach-csomagot, amely titán bukócsövet, szénszálas szplittert, oldalsó légbeömlőket, tükörházakat, air-boxokat és hátsó szárnyat tartalmaz. Sőt, a kovácsolt alumínium felniket is lecserélik még könnyebb magnézium felniknre (20 colos méretben), amelyekre Michelin Pilot Sport Cup 2 R semi-slick gumikat húznak.

Apró figyelmesség a Porsche részéről, hogy minden vásárló lehetőséget kap rá, hogy az autójához passzoló kronográf karórát vegyen, amely a Porsche Design terméke.

A GT4 RS alapára Németországban 141,338 euró, ami 51,62 millió forintnak felel meg.

Az utcai verzió mellett a csak versenypályára való GT4 RS Clubsport is debütált a Los Angeles-i Autószalonon. Utóbbi alkalmas a GT4 versenyosztály versenyein való részvételre szerte a világon.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.15
115 évvel ezelőtt, 1910. augusztus 1-én a ma Horvátországhoz, akkoriban a Magyar Királyság Zágráb....
2025.12.15
A mobilitási technológiák területén globális vezetőnek számító LG Electronics (LG) a 2026-os CES....
2025.12.15
A Pirelli mérnökei két új, nagy teljesítményű abroncsot mutattak be, amelyeket kifejezetten a....
2025.12.15
Megalakult a Magyar Mesterséges Intelligencia Tanács hétfőn Budapesten, testület egyebek mellett....
2025.12.15
Együttműködési megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem és a BYD Auto Hungary Kft., amely új....
2025.12.15
Kartellezés miatt bírságolta meg a Rombat SA román autóipari céget az Európai Bizottság - írta az....
2025.12.15
A politikusasszony első új autója volt az 1991-es Supra 2.5 GT Twin-Turbo Limited, amelyet ma már....
2025.12.15
Magyarországon a közlekedésnek mindenki számára alapjognak kell lennie - hangoztatta az építési és....
2025.12.15
A Toyota Európa kínálatában jelenleg 3 plug-in hibrid elektromos (C-HR, RAV4, Prius) és 6....
2025.12.15
A járműkommunikáció jövője már láthatáron van, de a világ nagy része még nem áll készen a teljes....