Le Mans
A Goodwood Festival of Speed a hétvégén hivatalosan is elkezdődött Angliában, a Lamborghini Squadra Corse pedig kihasználta az eseményt, hogy bemutassa új LMDh versenyautóját, az SC63-at. A 2024-es FIA Hosszútávú Világbajnokságban (WEC) és az IMSA WeatherTech Sports Car Championshipben induló kocsi többek között olyan ikonikus versenyeken indul majd, mint a 12 órás Sebring, a Daytonai 24 órás és a Le Mans-i 24 órás.
Ahhoz, hogy a Toyota, a Ferrari, a Porsche, a Cadillac és a BMW hasonló autói ellen megállja a helyét, a versenyautót egy teljesen új, kifejezetten versenyzésre tervezett, 3,8 literes, duplaturbós V8-as motorral szerelték fel, amelynek turbófeltöltői a hengersorokon kívülre kerültek, ami megkönnyíti a hűtésüket és a szervizelésüket. A Lamborghini azt is elmondta, hogy ez az elrendezés csökkenti a súlyt és segít optimalizálni az autó súlypontját. A motorhoz hibrid rendszer párosul, a rendszerteljesítményt 680 lóerőben korlátozzák az előírások. Nem ez az egyetlen kikötés, az LMDh szabályrendszer szabványos sebességváltót, akkumulátort és motorgenerátor egységet ír elő, ami segített a prototípus fejlesztési költségeinek visszafogásában.
A Lamborghini megjegyezte, hogy a fejlesztéskor már korán együttműködtek a Ligier-vel, és ez szabadságot adott nekik bizonyos jellemzők, mint például a nyomórudas első felfüggesztés kialakításában, a teljes súlyelosztás meghatározásában és a kritikus alkatrészek könnyű szervizelhetőségében.
Az egyik Lamborghini SC63 a WEC-ben, míg a másik az IMSA sorozatban fog harcolni a pontokért és dobogókért. A teljes versenyzői névsort még idén bejelentik, de az eddig megerősített pilóták között szerepelnek a Lamborghini gyári pilótái, Mirko Bortolotti és Andrea Caldarelli, valamint a Forma-1-es öregfiúk, Daniil Kvyat és Romain Grosjean is.
A cég vezérigazgatója, Stephan Winkelmann így ünnepelte az autó leleplezését: „az SC63 a Lamborghini által valaha gyártott legfejlettebb versenyautó, és követi a márka által a termékpalettánk villamosítására meghatározott 'Direzione Cor Tauri' útitervünket. A lehetőség, hogy egy hibrid prototípussal részt vehetünk a világ legnevesebb hosszú távú versenyein, illeszkedik a nagyteljesítményű mobilitás jövőjéről alkotott elképzelésünkhöz, amelyet a Revuelto bemutatásával a közúti használatra engedélyezett autók esetében is demonstráltunk”.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!