autósport
A gyári Lada csapat idén minden korábbinál komolyabban veszi a túraautó világbajnoki sorozatot (WTCC), amit jól jelez, hogy a tavalyi versenyzők – James Thompson és Mikhail Kozlovsky – mellett 2014-re leszerződtették a 2012-es világbajnokot, Robert Huffot is.
A 2014-es szabályok a korábbinál jóval nagyobb szárnyakat, szélesebb nyomtávot, izmosabb 1,6-os turbómotort, nagyobb kereket és fékeket engedélyeznek az indulóknak, ezért látványosabb versenyekre van kilátás. Főleg a keskeny tengelytáv volt eddig a Lada gondja, ezért az új szabályok sokat segíthetnek az orosz alakulaton. A 2014-es Grantát a híres Oreca csapattal közösen fejlesztették ki, de ezzel párhuzamosan egy vadonatúj versenyautó tervezésén is dolgozik a csapat, amelyet csak a 2015-ös szezonban kívánják bevetni.
Az új versenyautót a Magny-Cours versenypályán mutatták be szerény külsőségek közepette, Franciaországban. A piros versenyautónak a Citroënekkel, Hondákkal és az RML csapat által épített privát Chevrolet-kkel kell majd megmérkőznie, az első futamot. A Ladára ráférne már egy jó eredmény, mert eddig mindössze egy 5. helyet tudnak felmutatni, amit Thompson a hazai versenyükön, Oroszországban szerzett meg tavaly.