Skoda Fabia
A múlt heti ízelítő után végre hús-vér formában is bemutatkozott a Skoda idei nagy durranása, amit a hagyományos, Wörthi-tavi GTI találkozóra készítettek.
Az egyetlen példányban létező Fabia R5 Combiban a nemrég elkészült R5-ös Fabia raliautó összkerekes, szekvenciális váltós hajtásláncát kombinálták a nagyobb rakterű karosszériával, pusztán szórakoztatási célból.
Már a külső is meglehetősen harcias a zöld-fekete-fehér fényezéssel, a széles kerékjáratokkal és a 18 colos felnikkel, hátul egy nagyméretű tetőszárny növeli a leszorítóerőt, a lökhárító alján középen van kivezetve a kályhacső vastagságú kipufogó.
Belül szinte semmi különbség nincs a normál R5-ös raliautóhoz képest: ötpontos versenyövvel ellátott kagylóülések, Sparco versenykormány, lecsupaszított műszerfal és magasra tett váltó-, illetve hidraulikus kézifékkar fogadja a vezetőt és a navigátort.
Az 1,6 literes, 280 lóerős turbómotorral a kombi akár 248 km/h-val is képes haladni egyenesben, de raliautóként a kanyarokban még jobban brillírozik.