Jaguar XF
A Jaguar XF új generációja az áprilisi New York-i Autószalonon mutatkozik be, de az interneten már minden információt és képet közzé tett róla a brit gyártó. Az XF ugyanarra a moduláris, alumíniumból készített padlólemezre épül, mint a fél éve bemutatott, kisebb XE, a kocsi karosszériájának összesen a háromnegyede könnyűfém, aminek köszönhetően 190 kilogrammot tudtak lefaragni a tömegből. A súlyelosztás a két tengely között tökéletes 50-50 százalék, amit úgy értek el, hogy a karosszéria hátsó része az alumíniumnál nehezebb acélból van. A torziós merevség jelentősen 30 százalékkal javult. Nem meglepő, hogy az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros futóművet, valamint az elektromos szervokormányt is az XE-ből vették át.
Nem hiányzik az új XF-ből az üzemmódválasztó kapcsoló, amellyel a lengéscsillapítást, a gázpedál érzékenységét, a kormány rásegítését és a váltó gyorsaságát lehet a kényelmes és a sportos beállítás között változtatni. Havas úton nagy segítség lesz a vezetőnek az All-Surface Progress Control nevű rendszer, amely alacsony sebességnél az optimális tapadást elérve kezeli a gáz és fékpedált, a vezetőnek csak a kormányt kell forgatnia.
Az új XF 7 mm-rel rövidebb és 3 mm-rel alacsonyabb az elődjénél, de a tengelytáv 51 mm-rel nagyobb (2960 mm), ezért hihető a Jaguar állítása, hogy jelentősen megnövelték a hátsó sor térkínálatát. A 12,3 colos műszerfal az XJ-hez hasonlóan teljesen digitális, és bekerült a kocsiba az Incontact Touch Pro fedélzeti menürendszer is egy 10,2 colos képernyővel, ami nagy előrelépés a régi infotainment rendszerhez képest.
Az XE-hez hasonlóan az XF-be is bekerülnek a Jaguar új, Ingenium motorcsaládjának kétliteres tagjai. A dízel 167 és 180 lóerős változatban lesz elérhető, előbbi mindössze 3,92 literes átlagfogyasztással rendelkezik, ami a kategória legalacsonyabb értéke a nem hibrid modellek között. Aki több erőre vágyik, választhatja majd a dupla turbós V6-os dízelt is 300 lóerővel és 700 (!) Nm-es nyomatékkal, vagy a háromliteres kompresszoros benzinest 380 lóerővel és 450 Nm-es nyomatékkal.