Jaguar XF

Bemutatkozott az új Jaguar XF

2015.03.25.

Az új generáció tágasabb, könnyebb, takarékosabb és sokkal fejlettebb technikájú, mint a hétéves elődje.

A Jaguar XF új generációja az áprilisi New York-i Autószalonon mutatkozik be, de az interneten már minden információt és képet közzé tett róla a brit gyártó. Az XF ugyanarra a moduláris, alumíniumból készített padlólemezre épül, mint a fél éve bemutatott, kisebb XE, a kocsi karosszériájának összesen a háromnegyede könnyűfém, aminek köszönhetően 190 kilogrammot tudtak lefaragni a tömegből. A súlyelosztás a két tengely között tökéletes 50-50 százalék, amit úgy értek el, hogy a karosszéria hátsó része az alumíniumnál nehezebb acélból van. A torziós merevség jelentősen 30 százalékkal javult. Nem meglepő, hogy az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros futóművet, valamint az elektromos szervokormányt is az XE-ből vették át.

Nem hiányzik az új XF-ből az üzemmódválasztó kapcsoló, amellyel a lengéscsillapítást, a gázpedál érzékenységét, a kormány rásegítését és a váltó gyorsaságát lehet a kényelmes és a sportos beállítás között változtatni. Havas úton nagy segítség lesz a vezetőnek az All-Surface Progress Control nevű rendszer, amely alacsony sebességnél az optimális tapadást elérve kezeli a gáz és fékpedált, a vezetőnek csak a kormányt kell forgatnia.

Az új XF 7 mm-rel rövidebb és 3 mm-rel alacsonyabb az elődjénél, de a tengelytáv 51 mm-rel nagyobb (2960 mm), ezért hihető a Jaguar állítása, hogy jelentősen megnövelték a hátsó sor térkínálatát. A 12,3 colos műszerfal az XJ-hez hasonlóan teljesen digitális, és bekerült a kocsiba az Incontact Touch Pro fedélzeti menürendszer is egy 10,2 colos képernyővel, ami nagy előrelépés a régi infotainment rendszerhez képest.

Az XE-hez hasonlóan az XF-be is bekerülnek a Jaguar új, Ingenium motorcsaládjának kétliteres tagjai. A dízel 167 és 180 lóerős változatban lesz elérhető, előbbi mindössze 3,92 literes átlagfogyasztással rendelkezik, ami a kategória legalacsonyabb értéke a nem hibrid modellek között. Aki több erőre vágyik, választhatja majd a dupla turbós V6-os dízelt is 300 lóerővel és 700 (!) Nm-es nyomatékkal, vagy a háromliteres kompresszoros benzinest 380 lóerővel és 450 Nm-es nyomatékkal.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.04
Kompolt község polgármestere, Blahó László, valamint a helyi polgárőrség egyik tagja, Kiss Norbert....
2025.02.04
A japán hatóságok még mindig küzdenek egy 74 éves teherautó-sofőr kimentéséért, aki járművével....
2025.02.04
Ötvenhat Gidránnal erősödik Magyarország. Az ország elkötelezett a Gidrán harcjármű mellett,....
2025.02.04
A Volvo Cars januárban 50 820 autó globális eladásáról számolt be, ami 5 százalékos csökkenést....
2025.02.04
Az Európában Európa számára fejlesztett és gyártott, azóta ugyanakkor már több kontinensen sikerrel....
2025.02.04
A beszéd az ember számára a legtermészetesebb kommunikációs eszköz, ezért a kommunikáció....
2025.02.04
Összehangolt közlekedésrendészeti ellenőrzést tartottak Győrben – írta a Győr-Moson-Sopron....
2025.02.04
A Budapesti Közlekedési Központ idén is folytatja a 2024-ben elkezdett taxiállomás-felújítási....
2025.02.04
A Használtautó.hu szakértője megnézte, tavaly melyik településekről adták fel a legtöbb hirdetést,....
2025.02.04
Franciaországba is megérkezik LoJack, az ellopott autók visszaszerzésére szakosodott szolgáltató.....