Volkswagen
Az MQB evo padlólemezzel megvalósított új műszaki fejlesztések szinte minden téren jobbítják a Tiguan modelleket. A mintegy 100 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságú új plug-in hibrid hajtásláncok minden eddiginél hatékonyabbá teszik ezeket az SUV-modelleket. Emellett mostantól a váltakozó áramú töltés is gyorsabb minden eHybrid kivitelben, az egyenáramú gyorstöltés pedig először jelenik meg szériafelszereltségként. Az új MIB4 (negyedik generációs moduláris infotainment-koncepció) alapján kialakított, letisztult digitális műszerfal maximális mennyiségű információt kínál, valamint digitális szolgáltatásokat és alkalmazásokat hoz a fedélzetre. A kezelhetőséget következetesen magától értetődőnek tervezték. Emellett az olyan új rendszerek, mint az első ülések pneumatikus masszázsfunkciója vagy a Tiguan modellben először alkalmazott IQ.LIGHT – HD-mátrixfényszórók a Touareg luxuskategóriás modellből származnak. Az új Adaptív futóműszabályzás pro tökéletesíti a kényelmet és a dinamikát. A Parkolási asszisztens rendszer legújabb generációja automatizálja a parkolóhelyekre be- és kiállást.
Kifejező formaterv
A kompakt SUV teljesen új dizájnnal debütál. Különösen feltűnő az erőteljes hatást keltő orr-rész, a kifejezetten lapos kialakítású LED-technikájú fényszórókkal és az üveggel borított keresztirányú díszléccel. A hűtőrács nyílásai mostantól a lökhárító szélső részeiben találhatók, ahol légfüggönyök biztosítják az optimális légáramlást. A letisztult formavilágú orr-rész is jól mutatja, hogy a légellenállási együttható (cd-érték) 0,33-ról 0,28-ra javult. A kerékjárati ívek (amelyekben akár 20 colos keréktárcsákat is találhatunk) feletti sportos vállak határozzák meg a jármű sziluettjét. Eközben egy új LED-technikájú keresztirányú díszléc hangsúlyozza ki a Tiguan jellegzetes hátsó részét.
Az új Tiguan hossza mintegy három centiméterrel nőtt meg. A magasság, a szélesség és a tengelytáv szinte megegyezik az előddel. Az új generáció csomagterének befogatóképessége mutatja, hogy milyen jó a helykihasználása: bár az új SUV csak kicsivel hosszabb, a csomagtér térfogata 37 literrel, 652 literre nőtt (a hátsó üléstámlák magasságáig rakodva).
Új műszerfal- és infotainment
A Tiguan belsőterét is teljesen újratervezték. Kiváló minőségű anyagok és kidolgozás jellemzik. Emellett az új műszerfal intuitívan kezelhető, következetesen hálózatba kapcsolt, letisztult és intelligens tervezésről tanúskodik. A modulok közé tartozik az új digitális műszeregység (tükröződésmentes digitális műszerek fekvő táblagépes formátumban), egy akár 38 centiméter (15 hüvelyk) képátlójú infotainment-képernyő teljesen új menüstruktúrával és grafikus felülettel, egy ugyancsak új szélvédőre vetített kijelző és egy új, multifunkciós vezetésiélmény-kapcsoló integrált OLED-kijelzővel. Ezzel az új, saját miniképernyővel ellátott forgókapcsolóval szabályozható a menetmód, a rádió hangereje vagy akár a hangulatvilágítás színei is.
Az új IDA hangasszisztens segítségével pedig számtalan jármű- és infotainment-funkció rendkívül könnyedén, természetes beszéddel állítható be.
Hatékony hajtásláncok
Az MQB evo platform jóvoltából a Tiguan modellekben többféle típusú hajtáslánc is helyet kaphat. A kínálatban szerepelnek majd turbófeltöltéses dízelmotorok (TDI), turbófeltöltéses benzinmotorok (TSI), enyhe hibrid turbófeltöltéses benzinmotorok (eTSI) és hálózatról tölthető hibridek (eHybrid), amelyek a jövőben kizárólag kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltóval (DSG) együtt választhatók. A Volkswagen ID. típuscsalád járműveihez és az új Passat modellhez hasonlóan a jövőben a menetfokozat a kormánykeréktől jobbra a kormányoszlopon elhelyezett karral választható ki. Ennek működése magától értetődő: előrefelé, a D állásba fordítva előrefelé haladhatunk, hátrafelé, az R állásba fordítva tolathatunk, a kar végét megnyomva pedig a rögzítőféket aktiválhatjuk. Ezenkívül a Tiguan minden változatában a kormánykerék mögött váltófüleket is találunk.
Elektronikus vezérlésű futómű
Az MQB evo a futóművek új generációjának alapjaként is szolgál. Számos új megoldása mellett a Volkswagen újratervezte az adaptív csillapításszabályozást a kétszelepes lengéscsillapítókkal felszerelt opcionális Adaptív futóműszabályzás pro rendszerrel. Az új nemzedék emellett szériafelszereltségként rendelkezik menetdinamikai szabályzórendszerrel – egy olyan MQB-rendszerrel, amely az aktuális Golf GTI modellben debütált. A rendszer az elektronikus differenciálzárak (XDS) és az Adaptív futóműszabályzás pro lengéscsillapítók keresztirányú dinamikáért felelős összetevőinek funkcióit is vezérli. A kerekenkénti fékbeavatkozások és a lengéscsillapítók feszességének szelektív változtatása fokozott kényelmet és jobb viselkedést eredményez dinamikus kanyarmenetben. A jármű kezelhetősége így stabilabb, agilisabb és pontosabb.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!