sportautó

Bemutatkozott az új Audi R8

2015.02.26.

Szögletesebb karosszériát és kétféle V10-es motort kapott az Audi középmotoros szupersportkocsijának második generációja.

Hardcore középmotoros V10-es az Audi műhelyéből
 
A Genfi Autószalonon mutatkozik be az Audi R8 második nemzedéke, ami műszakilag a tavaly bemutatott Lamborghini Huracán közeli rokonának tekinthető. A sportkocsi külsejéhez csak finoman nyúltak hozzá az Audi formatervezői, a lámpatestek és a szélesebb, méhsejt-mintájú hűtőmaszk is sarkosabb, határozott élekkel megrajzolt formákat kapott, de a kocsi védjegyének tekinthető, kontrasztos színű oldalsó betéteket meghagyták. A fényszóró alapáron LED-technikával készül, de felárért elérhető a lézeres távolsági fénnyel ellátott változata is, amely sötétben 600 méteres látótávolságot biztosít. Az alapváltozaton csak nagy sebességnél emelkedik ki a hátsó szárny, a V10 Plus változat azonban fix szárnyat kap, amely szénszál-erősítésű műanyagból készül. Nemcsak a szárny, hanem a trapéz alakú, öblös kipufogók közé beépített diffúzor is jelentős leszorítóerőt termel nagy sebességnél, a hátsó szélvédő különlegességét pedig az adja, hogy rajta keresztül bárki megnézheti a kocsi szívét, az 5,2 literes, szívó V10-es benzinmotort.
A korábbi R8-asból átvett, de jelentősen átdolgozott erőforrás a normál modellben 540, a V10 Plus változatban 610 lóerőt ad le magas fordulatszámnál, a maximális nyomatéka a motoroknak 540 illetve 560 Nm. A gyengébb motorral 3,5, az erősebbel 3,2 másodpercig tart a százas sprint, a R8 végsebessége 320 illetve 330 km/h. Bár javultak a menetteljesítmények, az R8-as fogyasztása 11,8, illetve 12,4 literre csökkent. Továbbra is széria a quattro összkerékhajtás, amely alaphelyzetben a nyomaték 100 százalékát küldi a hátsó tengelyre, de szükség esetén a teljes nyomaték mehet az első kerekekhez is. Hátul önzáró differenciálmű gondoskodik arról, hogy az Audi át is tudja adni az erejét az útra. Már nem készül kézi váltós R8-as, mindkét motorhoz alapáron adják az átdolgozott, gyorsabban kapcsoló hétfokozatú duplakuplungos S-tronic váltót. Háromféle automata üzemmód közül lehet választani a váltónál, de a kormány mögötti váltófülekkel kézi kapcsolás is lehetséges.
Az alapváltozat 19 colos kereket és acél féktárcsákat kap, a V10 Plus viszont 20 colos felniken gördül, amelyek mögött karbon-kerámia féktárcsák bújnak meg. Az új Space Frame vázban alapvetően alumíniumból készül, de szénszálat is használtak hozzá, aminek köszönhetően nem csak 50 kilogrammal sikerült csökkenteni a saját tömeget, de a karosszéria merevségét is jelentősen, közel 40 százalékkal tudták növelni. Belül az új TT-hez hasonlóan digitális műszerfalat kapott az R8, a jó felbontású, 12,3 colos kijelző szabadon konfigurálható. Az új R8-as nyártól lesz kapható, az alapmodell Németországban 165 ezer, a V10 Plus 187 ezer euróba fog kerülni.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.25
Néhány hete még csak terv volt, mára azonban egész pontos adatok kerültek napvilágra arról, hogy....
2025.12.25
Megérkezett az új GLC, ami már a Merci jövőjét mutatja. Beszámolónk a bemutatóról rengeteg képpel! ..
2025.12.25
Az elektromos Type 00 már túl van az első sajtóbemutatóján, de egyelőre még csak az anyósülésére....
2025.12.25
A gyors reakción múlt, hogy a videó beküldője el tudta kerülni a súlyos balesetet az autóút egyik....
2025.12.25
Bardóczky Kornél önhibáján kívül szenvedett balesetet. ..
2025.12.25
A januári kiállításon a közönség végre találkozhat a márka kínálatának legnagyobb villanyautójával....
2025.12.25
Dirk Arnold saját kérésére nyugdíjba vonul az év végén – írja honlapján az Audi. Utódja Carolin....
2025.12.25
Ismertette a rendőrség a múlt heti Roadpol akció eredményeit. ..
2025.12.25
Az A7-es autópálya újabb, mintegy 50 kilométeres szakaszával már megszakítás nélkül gyorsforgalmi....
2025.12.25
Egy Chery Tiggo 7 járőrautó csatlakozott a Somogy Vármegyei Rendőr-főkapitányság....